رسانه اقتصاد نوآوری ایران

نامه انجمن VODها در اعتراض به درخواست فیلتر فیلیمو / ساترا هیچ قانون مصوب و مشخصی ندارد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

روز گذشته رئیس صداوسیما به عنوان نهاد بالادستی ساترا در نامه‌ای به ریاست جمهوری به دلیل آنچه زیرپاگذاشتن قانون عنوان شده خواستار فیلتر فیلیمو شد. بعد از انتشار این خبر انجمن صنفی VODها در نامه‌ای به پیمان جبلی، رئیس صداوسیما ضمن تأکید بر بر اینکه نهاد ناظر پلتفرم‌های صوت و تصویر، نه‌تنها هیچ قانون مصوب و مشخصی برای نظارت بر این بخش ندارد، بلکه ضوابط حرفه‌ای و معقولی نیز برای نظارت مدنظر خود ارائه نکرده است، نسبت به درخواست فیلترشدن فیلیمو اعتراض کرد.

در نامه انجمن صنفی شرکت‌های نمایش به رئیس صدا و سیما ضمن اشاره به اینکه تا آخرین لحظه منتظر تکذیب این خبر بوده‌اند عنوان شده که این نامه نشان‌دهنده ارزش پایین تلاش برای پرداختن به حیات فرهنگی کشور در زمانه‌ای است که باران مشکلات اقتصادی بر اقتصاد غیردولتی می‌بارد.

در ادامه این نامه اعلام شده که چنین درخواستی مبین آن است دغدغه رییس رسانه ملی در این اوضاع فرهنگی آشفته و پرخطر، نه همراهی و کمک به حفظ و حفاظت از منظومه فرهنگی ایران، که تحریم و تهدید به تعطیلی است.

انجمن صنفی شرکت‌های نمایش در این نامه ضمن اشاره به تأثیر مخرب رکود سینما و نمایش خانگی بر پیکره فرهنگی کشور و هنرمندان و همینطور با اشاره به اوضاع نابه‌سامان تورم از رئیس صدا و سیما پرسیده است که در میانه این بلوای اقتصادی باید این تنگ‌راه موجود در حوزه فرهنگ را هم بست و برای تعطیلی یکی‌شان نقشه کشید و نامه نوشت؟

انجمن صنفی VODها در نامه مذکور ضمن تأکید بر اینکه محدودکردن VODها تأثیری بر تعداد مخاطبان رسانه ملی ندارد نوشته است که: «چگونه می‌شود به سازوکاری اعتماد کرد که مدیرانش دلسوز اوضاع فرهنگی-اقتصادی نیستند؟ رویه تاسف‌انگیزی که در جلسات عمومی و در محضر مسئولان، از تعامل و همراهی برای توسعه می‌گویند و در خفا پیگیر محدودیت و تعطیلی‌اند.»

انجمن صنفی شرکت‌های نمایش در انتهای این نامه ضمن بیان اینکه ساترا هیچ تعریفی از «صوت و تصویر فراگیر» ندارد،‌ عنوان کرده است که نمی‌توان نظارت بر یک صنف نوپا و محبوب و خصوصی را به نهادی سپرد که نه تنها قانون مصوب و مشخصی برای نظارت در این بخش ندارد، بلکه ضوابط حرفه‌ای و معقولی نیز برای نظارت مدنظر خود به شکل شفاف و قابل رویت و نظارت مردمی، تدوین و ارائه نکرده است.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/8h11
1 نظر
  1. 123 می گوید

    الشعب یرید اسقاط النظام. کار از اصلاح النظام و این حرفا گذشته.

نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.