رسانه اقتصاد نوآوری ایران

نمی‌توان با فناوری‌های نوین مقابله کرد

بلاکچین؛ فصل اصلی انقلاب صنعتی چهارم

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

یادداشتی از افشین آشوری، رئیس کمیسیون رمزارز و بلاکچین نصر کشور\ انقلاب صنعتی چهارم در حوزه فناوری رقم خواهد خورد و ما در سال‌های آتی این مهم را در پیش داریم. بر این اساس، بایستی زیرساخت‌های ضروری برای همگامی با این تحول را با جدیت در کشور ایجاد کنیم تا بتوانیم در مسیر توسعه حرکت کنیم. اگر در انقلاب صنعتی سوم بیشتر اقتصاد دیجیتال و وب مورد توجه بود، امروز می‌بینیم که فناوری چگونه در حوزه‌های مالی پیش رفته و نتایج این تحول نیز در توسعه اقتصاد دیجیتالی قابل بررسی است. امروز دیگر باید بپذیریم که فناوری، کسب‌وکارها را به شکل گسترده‌ای دگرگون کرده است.

فناوری‌های جدیدی چون هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و بلاکچین از همگامی با انقلاب صنعتی چهارم توسعه می‌یابند و در شروع این مسیر نیز می‌توان دید که فناوری‌ها چگونه در تمام کسب‌وکارها؛ از پزشکی تا صنعت فولاد و حوزه صنایع نظامی و غیره، تحولات شگرفی را رقم زده‌اند. گوشه‌ای از این تحول را در جنگ اوکراین مشاهده می‌کنیم که فناوری‌های جدید چه توانایی عظیمی به تسهیلات نظامی داده‌اند. همچنین در صنعت بلاکچین می‌بینیم که این صنعت درلحظه می‌تواند چه تحولی در بحث تراکنش‌های مالی ایجاد کند. بلاکچین فصل اصلی انقلاب صنعتی چهارم است و ما در ابتدای راه انقلاب صنعتی چهارم هستیم.

ما باید در نهایت بپذیریم که اساساً با فناوری‌های نوین نمی‌توان از در مقابله روبه‌رو شد و بر ما در کشور واجب است تا با فناوری‌های نوین در دنیا حرکتی همسو و همگام داشته باشیم. اگر ما رویکرد مقابله‌ای را در پذیرش فناوری‌های نوین در پیش بگیریم، بی‌شک از مسیر کنونی فناوری در دنیا عقب خواهیم ماند. آینده از آن فناوری‌های نوین است که وابسته به حوزه ارتباطات و اطلاعات است.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/qe6n
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.