کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

نگاهی به چهارمین روز از رویداد فین‌تک سرج / کاهش هزینه‌های رمیتنس با استفاده از استیبل‌کوین‌ها

دیروز، 26 مهرماه، گردهمایی جهانی اکوسیستم فین‌تک در بند دوبی به پایان رسید. این رویداد در چهار روز گذشته پذیرای هزاران نفر از اکوسیستم فین‌تک از سراسر جهان بود.

در روز پایانی این رویداد به آینده پرداخت دیجیتال و خرده‌فروشی پرداخته شد. یکی از اجلاس‌های روز آخر رویداد فین‌تک سرج بر موضوع «حرکت از گمانه‌زنی به‌ سوی استفاده از وب 3.0 – روش‌های پرداخت FX و Aid» متمرکز بود. «میریام کیوان»، معاون شرکت «سیرکل» در خاورمیانه و آفریقا،‌ در این اجلاس در مورد چگونگی گسترش حضور این شرکت در منطقه و به‌خصوص امارات متحده عربی سخن گفت. او با اشاره به این موضوع که بیش از 1.7 میلیارد نفر در دنیا از خدمات بانکداری جهانی استفاده می‌کنند بر اهمیت کاهش هزینه‌های پرداخت‌های فرامرزی تأکید کرد.

او در ادامه افزود: «شرکت‌هایی مانند سیرکل باید جایگزینی برای سیستم پرداخت سنتی ارائه دهند.» کیوان اظهار داشت: «مردم هزینه‌‌‎های بالایی برای رمیتنس، حدود شش تا هشت درصد، می‌پردازند. استفاده از استیبل‌کوین‌ها می‌تواند هزینه رمیتنس را کاهش دهد. عربستان سعودی و امارات متحده عربی از بزرگ‌ترین محل‌های خروج رمیتنس در جهان هستند. از طرفی مناطق خاورمیانه و آفریقا نیز از بزرگ‌ترین کریدورهای ارزهای دیجیتال در سطح بین‌الملل محسوب می‌شوند. به همین دلیل این منطقه باید در این حوزه توسعه یابد.»


فین‌تک سرج؛ سکوی پرتاب استارتاپ‌ها


افزون بر این، فین‌تک سرج با برنامه اس‌ام‌ای الویت به‌عنوان یک سکوی پرتاب برای استارتاپ‌های جهانی عمل کرد و به چالش‌های تأمین و سواد مالی دیجیتال کسب‌وکارهای کوچک و متوسط پرداخت. پروفسور «ریچارد ورنر»، رئیس «شبکه والهالا» نیز در مورد آینده خرده‌فروشی، هوش مصنوعی و پی‌تک سخنرانی کرد. او گفت: «بانک‌ها فقط واسطه‌های مالی نیستند، بلکه در حال حاضر و نسبت به قبل نقش‌های بزرگ‌تری در بخش‌های مالی دارند.» ورنر در سخنرانی خود توضیح داد که چرا بانک‌های آلمان ۱۰برابر بیشتر از بانک‌های بریتانیا یا دیگر کشورهای اروپا به کسب‌وکارهای کوچک و متوسط وام می‌دهند. به باور ورنر، هرچه میزان وام‌دهی به کسب‌وکارهای کوچک و متوسط بیشتر باشد،‌ رشد و رونق خرده‌فروشی، تجارت الکترونیک و فین‌تک هم بیشتر می‌شود.

در ادامه «جنت آدامز»، مدیر اجرایی «سینگیولاریتی‌نت»، از شکل‌گیری آینده به دست هوش مصنوعی مولد گفت. وی همچنین ظهور مدل‌های زبانی نورو سمبلیک را در هوش مصنوعی بررسی کرد. او اظهار داشت: «خاورمیانه در این روند بسیار کمک‌کننده و تأثیرگذار خواهد بود.» به علاوه آدامز بر استفاده اخلاقی از فناوری‌های قدرتمند، کاهش نابرابری‌ها و هموار کردن مسیر به سوی عصر هوش مصنوعی مثبت تأکید کرد.

فین‌تک سرج با بیش از ۱۰۰ غرفه‌دار، ۱۶۰ سخنران و ۱۰۰۰ سرمایه‌گذار، پلتفرمی پیشرو برای اکوسیستم جهانی فین‌تک است. حامیان مالی فین‌تک سرج ۲۰۲۳ سازمان‌های پیشرو در این صنعت مانند مسترکارت، امارات ان‌بی‌دی، جیدیاتکنولوژی، فاینکس و فوروس اینوست بودند.

این رویداد بین‌المللی از تاریخ ۱۵ تا ۱۸ اکتبر در بزرگ‌ترین مرکز قایق‌های تفریحی خاورمیانه، بندر دوبی برگزار شد. شایان ذکر است فین‌تک سرج یکی از رویدادهای نمایشگاه جیتکس است که در محلی یکسان با اکسپند نورث‌استار برگزار شده بود. این رویداد طرفداران زیادی در صنعت فین‌تک از سراسر جهان دارد. فین‌تک سرج با بهره بردن از موقعیت پیشرو دوبی در فین‌تک، به بستر مهمی در گرد هم آوردن بازیگران مالی و فناوری بین‌المللی و ایجاد فرصت‌های نامحدود تبدیل شده است.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/tpi7
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.