کارنگ رسانه اقتصاد نوآوری است. در کارنگ ما تلاش داریم کسبوکارهای نوآور ایرانی، استارتاپها، شرکتهای دانشبنیان و دیگر کسبوکارها کوچک و بزرگی که در بخشهای مختلف اقتصاد نوآوری در حال ارائه محصول و خدمت هستند را مورد بررسی قرار دهیم و از آینده صنعت، تولید، خدمات و دیگر بخشهای اقتصاد بگوییم. کارنگ رسانهای متعلق به بخش خصوصی ایران است.
استارتاپ لندین یک سرویس ساخت لندینگپیج یا «صفحه فرود» است. حوزه فعالیت این کسبوکار، دیجیتالمارکتینگ و بازاریابی معرفی میشود. به طور خلاصه در ششماهه نخست سال کاری لندین، این استارتاپ فعالیت مثبتی داشته، اما در ششماهه دوم با توجه به اختلالات و قطعی اینترنت روزهای سختتری را سپری کرده است.
اتفاقات مثبت و منفی در یک سال گذشته برای لندین چه بود؟
شکلگیری چهار قالب جدید در بخش شمارش معکوس و CTA، اضافه شدن بخش معرفی محصول، اضافه شدن ترکر UTM به جمعآوری لید و رشد دوبرابری کاربران نسبت به فصل گذشته اتفاقات مثبتی بودند که برای لندین در فصل بهار رقم خورده است.
در ادامه لندین از بزرگتر شدن تیم این گروه خبر داد و در گزارش سالانه این استارتاپ از اضافه شدن چهار قالب جدید بخش گالری و ویدئو و اسلاید، قابلیت اتصال فرم لید به Zapier و Sheet Google گفته است. لازم به ذکر است که لندین در تابستان سال گذشته امکان تغییر سایز تمام تصاویر و بهینهسازی پنجبرابری سرعت ذخیره لید را به امکانات خود افزوده است.

اما به نظر میرسد روزهای سخت کاری لندین از فصل پاییز سال گذشته برای این کسبوکار آغاز شده است. طبق آماری که لندین در گزارش سالانه خود منتشر کرده، با شروع قطعی اینترنت سراسری، لندینگ پیجها با کاهش ۷۰درصدی ساخت روبهرو بوده و ورودی لندینگ پیجها کاهش ۵۰درصدی داشته است. لندین در میان اختلالات شدید در اینترنت و زیرساختهای کشور بخش کسب درآمد را در جهت ایجاد امکانات بهتر در این کسبوکار اضافه کرد.
رخدادهای زمستان سال گذشته برای لندین به طور خلاصه در بهروزرسانی اتومیشن داخلی لندین، اتوماتیک کردن فرآیند صدور فاکتور و موارد مالی، جابهجایی زیرساخت و توسعه CDN داخلی و بهینهسازی سکشنها و ویرایشگر لندینگ پیج تعریف میشود که به طور کلی میتوان آنها را مثبت ارزیابی کرد.
مهمترین آمارهای گزارش سالانه در لندین
طبق آمار منتشرشده در گزارش سال لندین پراکندگی جغرافیایی در خصوص بازدید از لندینگ پیجها در استانهای تهران، البرز، خراسان رضوی و اصفهان تراکم بیشتری داشته است. همچنین ۴۰ میلیون بازدید کامل از صفحات ساختهشده با لندین اتفاق افتاده است.

از دیگر آمارهای جالب توجه در گزارش سالانه لندین میتوانیم به جذب بیش از یک میلیون لید توسط کاربران با لندین اشاره کنیم. همچنین ۳۰ هزار کسبوکار فعال در لندین حضور دارند و ماهانه بیش از سه هزار لندینگ پیج فعال میزبانی میشود.
به گزارش سالانه لندین، کانالهایی که در آنها بیشترین تبلیغات لندینگپیجها توسط کاربران اتفاق افتاده، طبق نمودار زیر است:

bounce rate یا نرخ پرش، درصد افرادی را نشان میدهد که وارد لندینگ پیج شده، اما آن را بدون هیچ عملی ترک میکنند. هر چقدر این مقدار کمتر باشد، بهتر است. لندین نموداری منتشر کرده که بر اساس آن کانالهای تبلیغاتی که در لندینگپیجها بیشترین نرخ پرش را داشتهاند نشان داده میشود.

بر اساس آمار منتشرشده در گزارش سال لندین، بیشترین موضوعات لندینگپیجها، آموزش با ۲۲.۲۲ درصد، کسبوکار با ۲۲/۰۳ درصد و فروشگاهی با ۱۷/۰۶ درصد بودهاند. در نمودار زیر سایر موضوعات لندینگپیجها را در لندین میبینیم.
