کارنگ رسانه اقتصاد نوآوری است. در کارنگ ما تلاش داریم کسبوکارهای نوآور ایرانی، استارتاپها، شرکتهای دانشبنیان و دیگر کسبوکارها کوچک و بزرگی که در بخشهای مختلف اقتصاد نوآوری در حال ارائه محصول و خدمت هستند را مورد بررسی قرار دهیم و از آینده صنعت، تولید، خدمات و دیگر بخشهای اقتصاد بگوییم. کارنگ رسانهای متعلق به بخش خصوصی ایران است.
«گیم استاپ» میگوید بر آینده دیجیتال تمرکز دارد. این در حالی است که گزارش سه ماهه آن از ضرر ۱۵۷ میلیون دلاری حکایت دارد.
ضرر خالص این خردهفروش بازی در سه ماهه اول در مقایسه با یک سال گذشته بیش از دو برابر شده است، اما مدیرعامل شرکت، مت فورلانگ میگوید این شرکت در معیارهای مهم برنده است.
فورلانگ گفت که در نظر آنها، مسئله اصلی رشد است، نه سود کوتاهمدت. فروش خالص گیم استاپ در سه ماهه اخیر، ۳۷۸/۱ میلیارد دلار بود که از ۲۷۷/۱ میلیارد دلار در سه ماهه اول سال مالی ۲۰۲۲ بیشتر بود.
فورلانگ، همانطور که پیشتر نیز به رسانهها گفته بود، تأکید کرد که این شرکت رشد درآمد بلندمدت را بهترین شاخص مؤثر بودن استراتژیهای خود میداند و سهامداران نیز باید رشد بلندمدت را معیار اصلی موفقیت یا عدم موفقیت شرکت در نظر بگیرند.
زیان خالص این سه ماهه ۹/۱۵۷ میلیون دلار و ۰۸/۲ دلار به ازای هر سهم بود. فورلانگ در مصاحبهای کوتاه گفته است برای بررسی عملکرد شرکت، چندین معیار را در نظر دارند:
پول نقد ۰۳۵/۱ میلیارد دلاری در پایان سه ماهه اول سال که تقریباً بدون بدهی است.
موجودی انبار در پایان سه ماهه اول ۶/۹۱۷ میلیون دلار بود که نسبت به ۹/۵۷۰ میلیون دلار در سال گذشته افزایش یافته است، زیرا تصمیم برای افزایش سطح کالا جهت پاسخگویی به تقاضای افزایشیافته و جلوگیری از کمبود موجودی و سایر مسائل زنجیره تأمین مطرح است.
گیم استاپ ماه گذشته یک کیف پول دارایی دیجیتال راهاندازی کرد که به کاربران امکان ذخیره، ارسال و دریافت ارزهای دیجیتال و انافتی را میدهد. فورلانگ گفته این کیف پول «دانلودهای قابل توجهی» داشته و به رتبه پنج ستاره در فروشگاه گوگل دست یافته است. فورلونگ گفته است: «ما قویاً معتقدیم که داراییهای دیجیتالی هسته اصلی آینده بازی هستند.»
سرمایهگذاران همچنان به حمایت از استراتژی گیم استاپ ادامه می دهند. اعداد جالب دیگری که در مصاحبه فورلانگ از آنها صحبتی به میان نیامد، اما در گزارش درآمد منتشرشده موجود هستند، نشان میدهند که درآمد حاصل از فروش نرمافزار مانند بازیهای ویدئویی و موارد کلکسیونی در طول سه ماهه نسبت به یک سال قبل افزایش یافته است، در حالی که فروش سختافزار کاهش یافته است.