رسانه اقتصاد نوآوری ایران

نگاه بلندمدت گیم‌استاپ ادامه دارد

گیم استاپ با وجود ضرر و زیان‌هایش سهام‌داران را راضی نگه داشته است

زمان مطالعه: 2 دقیقه

«گیم استاپ» می‌گوید بر آینده دیجیتال تمرکز دارد. این در حالی است که گزارش سه ماهه آن از ضرر 157 میلیون دلاری حکایت دارد.

ضرر خالص این خرده‌فروش بازی در سه ماهه اول در مقایسه با یک سال گذشته بیش از دو برابر شده است، اما مدیرعامل شرکت، مت فورلانگ می‌گوید این شرکت در معیارهای مهم برنده است.

فورلانگ گفت که در نظر آنها، مسئله اصلی رشد است، نه سود کوتاه‌مدت. فروش خالص گیم استاپ در سه ماهه اخیر، 378/1 میلیارد دلار بود که از 277/1 میلیارد دلار در سه ماهه اول سال مالی 2022 بیشتر بود.

فورلانگ، همان‌طور که پیش‌تر نیز به رسانه‌ها گفته بود، تأکید کرد که این شرکت رشد درآمد بلندمدت را بهترین شاخص مؤثر بودن استراتژی‌های خود می‌داند و سهام‌داران نیز باید رشد بلندمدت را معیار اصلی موفقیت یا عدم موفقیت شرکت در نظر بگیرند.

زیان خالص این سه ماهه 9/157 میلیون دلار و 08/2 دلار به ازای هر سهم بود. فورلانگ در مصاحبه‌ای کوتاه گفته است برای بررسی عملکرد شرکت، چندین معیار را در نظر دارند:
پول نقد 035/1 میلیارد دلاری در پایان سه ماهه اول سال که تقریباً بدون بدهی است.

موجودی انبار در پایان سه ماهه اول 6/917 میلیون دلار بود که نسبت به 9/570 میلیون دلار در سال گذشته افزایش یافته است، زیرا تصمیم برای افزایش سطح کالا جهت پاسخگویی به تقاضای افزایش‌یافته و جلوگیری از کمبود موجودی و سایر مسائل زنجیره تأمین مطرح است.

گیم استاپ ماه گذشته یک کیف پول دارایی دیجیتال راه‌اندازی کرد که به کاربران امکان ذخیره، ارسال و دریافت ارزهای دیجیتال و ان‌اف‌تی را می‌دهد. فورلانگ گفته این کیف پول «دانلودهای قابل توجهی» داشته و به رتبه پنج ستاره در فروشگاه گوگل دست یافته است. فورلونگ گفته است: «ما قویاً معتقدیم که دارایی‌های دیجیتالی هسته اصلی آینده بازی هستند.»

سرمایه‌گذاران همچنان به حمایت از استراتژی گیم استاپ ادامه می دهند. اعداد جالب دیگری که در مصاحبه فورلانگ از آنها صحبتی به میان نیامد، اما در گزارش درآمد منتشرشده موجود هستند، نشان می‌دهند که درآمد حاصل از فروش نرم‌افزار مانند بازی‌های ویدئویی و موارد کلکسیونی در طول سه ماهه نسبت به یک سال قبل افزایش یافته است، در حالی که فروش سخت‌افزار کاهش یافته است.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/pai2
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.