کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

هشدار پلیس فتا درباره صرافی کوینکس

این روزها هشدارهایی درباره فعالیت صرافی کوینکس که به نظر می‌رسد بازار کاربران ایرانی را هدف‌گذاری کرده، در جامعه رمزارزی ایران بیشتر و بیشتر می‌شود؛ صرافی‌ای که معلوم نیست چه کسانی پشت آن هستند، اما مشخص است می‌خواهد از عدم امکان دسترسی ایرانی‌ها به پلتفرم‌های خارجی، برای خود یک بازار بزرگ از کاربران ایرانی ایجاد کند.

اما به نظر می‌رسد با هشدارهایی که فعالان رمزارزی می‌دهند، حضور در این صرافی ریسکی بیشتر از حضور در هر پلتفرم دیگری برای کاربران ایرانی داشته باشد. در آخرین مورد از این هشدارها سرهنگ رامین پاشایی، معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس فتا اعلام کرده است: «شرکت‌های بازار رمزارزها ممکن است هر لحظه به بهانه وجود تحریم‌ها دارایی و سرمایه شما را مسدود کنند.»

سرهنگ رامین پاشایی گفت: «یکی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری که ایرانیان زیادی در آن سرمایه‌گذاری کرده و کیف پول ایجاد کرده‌اند، شرکت صرافی کوینکس است. اپلیکیشن این شرکت به‌دلیل یکسری مشکلات فنی و امنیتی از گوگل‌پلی حذف شده، اما سایت آن همچنان وجود دارد. این شرکت‌ها ممکن است هر لحظه به بهانه وجود تحریم‌ها دارایی و سرمایه شما را مسدود کنند.»

به گفته معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس فتا، بازار رمزارز‌ها هنوز در کشور ما قوانین مشخصی ندارد و بسیار ریسک‌پذیر است. شاید سود سرشار کوتاه‌مدتی از این بازار ببرید، ولی مراجعه‌کنندگان زیادی به پلیس فتا می‌آیند که چند میلیارد متضرر شده‌اند.


او گفت: «به خاطر تبلیغاتی که وجود دارد، بسیاری از افراد جذب بازار رمزارزها می‌شوند، ولی اطلاعات کافی و قانونی ندارند. بنابراین تمام سرمایه خود را به این بازار‌ها وارد نکنید.»

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/n7tb
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.