هنگ‌کنگ؛ پناهگاه رمزارزی چین

فرصتی برای سرمایه‌گذارها و کسب‌وکارهای کریپتویی چینی

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

با وجود ممنوعیت سراسری رمزارزها در کشور چین، به نظر می‌آید وضعیت ویژه شهر هنگ‌کنگ به‌عنوان یکی از سه منطقه مالی آزاد این کشور باعث شده تا بسیاری از سرمایه‌‌گذاران سابق رمزارزی این کشور در پس‌زمینه ممنوعیت رمزارزها برای ادامه فعالیت‌های خود به این ابرشهر پناه بیاورند.

حالا مرجع مالی شهر آزاد هنگ‌کنگ (HKMA) در قالب یک مقاله عمومی تفکرات هیئت شهری خود را در مورد رویکرد نظارتی برای دارایی‌های رمزارزی، به‌ویژه استیبل‌کوین‌ها ارائه داد.

در مهم‌ترین بخش این اطلاعیه آمده است: «رویکرد ما و شهر هنگ‌کنگ با در نظر گرفتن توصیه‌های بین‌المللی، بازار و چشم‌انداز نظارتی در سطح محلی و سایر حوزه‌های قضایی کشور، در نهایت به نفع استفاده از رمزارزها از جمله استیبل‌کوین‌ها در این شهر آزاد است.

ویژگی‌های استیبل‌کوین‌ها، به‌خصوص با دقت بالایی مورد ارزیابی قرار گرفت و نظر نهایی هیئت به‌آسانی مورد توافق قرار نگرفت.»

برای سهولت ذی‌نفعان در به اشتراک گذاشتن نظرات خود، HKMA همچنین موضوعات خاصی را در قالب پرسش و پاسخ در مقاله برجسته کرده است.

«ادی یو»، مدیر اجرایی HKMA در بیانیه‌ای گفت: «توسعه سریع دارایی‌های کریپتو، به‌ویژه استیبل‌کوین‌ها، موضوعی است که در جامعه نظارتی بین‌المللی مورد توجه قرار می‌گیرد، زیرا در عین ایجاد خطرات احتمالی در رابطه با ثبات پولی و مالی، جوانب مثبت بسیاری دارد. ما مشتاقانه منتظر شنیدن بازخورد از سوی ذی‌نفعان هستیم و یک رژیم نظارتی مبتنی بر ریسک و عمل‌گرایی را در این زمینه ایجاد خواهیم کرد.»

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/mjp1
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.