کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

هوش مصنوعی علیه بیماری‌های نادر / استارتاپ سلامت الکترونیک انویسیونیت دیپ اِی‌آی سرمایه جذب کرد

استارتاپ سلامت الکترونیک آفریقای جنوبی، انویسیونیت دیپ اِی‌آی، با هدف رفع کمبودهای حیاتی در بخش مراقبت‌های بهداشتی آفریقا و بازارهای نوظهور و دموکراتیک‌کردن دسترسی به تصویربرداری تشخیصی با استفاده از هوش مصنوعی (AI)، مبلغ ۱.۶۵ میلیون دلار بودجه جمع‌آوری کرده تا مرحله بعدی رشد خود را باز کند.

انویسیونیت دیپ اِی‌آی که در سال ۲۰۱۹ توسط دکتر جیشری نایدو، آندری میگاچف و ترنس نایدو تأسیس شد، راه‌‌حل‌های پزشکی نوآورانه‌ای می‌سازد که از قدرت هوش مصنوعی برای تغییر نحوه تشخیص و درمان بیماران توسط متخصصان مراقبت‌های بهداشتی استفاده می‌کند.

این شرکت از طریق راه‌حل‌هایی مانند فناوری رادیفای اِی‌آی، سرعت، دقت، کیفیت و مقرون به صرفه بودن، تشخیص تصویربرداری پزشکی را بهبود می‌بخشد که در تشخیص و درمان زودهنگام بیماری‌های مختلف ازجمله سل، پنومونی کرونا، سرطان سینه و غیره بسیار مهم است.

پس از اینکه انویسیونیت دیپ اِی‌آی به‌عنوان برنده منطقه‌ای آفریقای جنوبی در جوایز استارتاپی آفریقا انتخاب شد، بودجه ۱.۶۵ میلیون‌دلاری از نیو جی‌ایکس ونچرز، با افزایش نامعلوم اضافی از صندوق GIIG آفریقا تأمین می‌شود. این بودجه برای کمک به استارتاپ برای رفع کمبودهای حیاتی در بخش مراقبت‌های بهداشتی آفریقا و بازارهای نوظهور و دموکراتیک‌کردن دسترسی به تصویربرداری تشخیصی با استفاده از هوش مصنوعی استفاده می‌شود.

تقاضای زیادی برای خدمات مراقبت‌های بهداشتی در آفریقا، به‌ویژه در زمینه تشخیص پزشکی وجود دارد. تنها در سال ۲۰۲۲، ۶۴۳۵۱ بیمار شامل ۴۴۵۲۹ مورد پنومونی، ۱۶۳۵ مورد سل و ۱۲۷۱۵۱ آسیب‌شناسی دیگر غربالگری و تریاژ شد.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/scqt
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.