رسانه اقتصاد نوآوری ایران

والمارت فقط یک فروشگاه نیست / غول خرده‌فروش برای افزایش سوددهی خود تنها به فروشگاه‌هایش وابسته نیست

زمان مطالعه: 2 دقیقه

والمارت مستقر در بنتونویل در آرکانزاس، در حال حاضر بزرگ‌ترین خرده‌فروش در جهان است که بیش از ۱۰ هزار فروشگاه در سراسر جهان دارد.

اما برای اینکه از رقبایی مانند آمازون جلوتر بماند، سبد سهام خود را متنوع کرده و مشاغل غیرفروشگاهی را تقویت کرده است. در اینجا چهار چالش جانبی والمارت برای افزایش سود آورده شده است.


والمارت کانکت


به لطف ست دالر، مدیر ارشد درآمد و یکی از مدیران سابق اینستاکارت و رهبر تبلیغات آمازون، والمارت کانکت یکی از بخش‌های تجاری شرکت است که سریع‌ترین رشد را دارد. بازوی تبلیغاتی این خرده‌فروش در سال ۲۰۲۲، ۲.۷ میلیارد دلار درآمد داشت که ۳۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

والمارت نام پلتفرم تبلیغاتی خود را در ابتدای سال ۲۰۲۱ تغییر و از برنامه‌های خود برای گسترش تجارت خبر داد. از زمانی که این پلتفرم در سال ۲۰۱۴ با عنوان والمارت ایکسچنج راه‌اندازی شد، یعنی دو سال پس از راه‌اندازی بازوی تبلیغاتی آمازون، چندین بار تغییر نام داده است. با افزایش فروش تجارت الکترونیک در آغاز همه‌گیری ویروس کرونا، خرده‌فروشان برای ایجاد فروش بیشتر از پیشنهادهای تبلیغات دیجیتال خود برای رقابت استفاده می‌کنند.

اخیراً والمارت کانکت به مدل حراج دست دوم تغییر کاربری داده است. تأمین‌کنندگان و فروشندگان بازار شخص ثالث می‌توانند فقط به اندازه یک پنی بیشتر از بالاترین قیمت پیشنهادی در پلتفرم پرداخت کنند و این امر موجب کاهش هزینه‌ها می‌شود. والمارت کانکت به بازار شخص ثالث و فروشندگان کوچک‌تر نیز دسترسی بیشتری به داده‌ها داده است.


والمارت لومینیت


والمارت لومینیت نیز یک پلتفرم کسب درآمد از داده است که از زمان راه‌اندازی در اکتبر ۲۰۲۱، رشد زیادی داشته است.
والمارت لومینیت به تأمین‌کنندگان اجازه می‌دهد به اطلاعات رفتار خریداران، درک مشتری و موارد دیگر دسترسی داشته باشند. اگرچه والمارت اغلب اعداد و ارقام این محصول را به صورت عمومی اعلام نمی‌کند، اما خبر داد که در سه‌ماهه دوم سال گذشته ۷۵ درصد نسبت به سه‌ماهه اول رشد داشته است.

مارک هاردی، رئیس سرمایه‌گذاری داده‌های والمارت قبلاً به اینسایدر گفته بود: «کاری که ما انجام می‌دهیم نه‌فقط برای والمارت، بلکه برای خود صنعت جدید است. ما در حال ساختن اکوسیستم مناسبی هستیم که آگاهی درستی را به شیوه‌ای بسیار چابک هدایت می‌کند. سپس به ما اجازه می‌دهد تا به‌سرعت آنها را به کار ببریم و ارتباط بهتری با مشتریان داشته باشیم.»


والمارت گو لوکال


والمارت حتی در تلاش است تا با ارائه خدمات تحویل برای سایر مشاغل، پول بیشتری به دست آورد. والمارت گو لوکال که در تابستان ۲۰۲۱ راه‌اندازی شد، به مشاغل اجازه می‌دهد تا برای تحویل محلی از این غول خرده‌فروشی استفاده کنند.
تام وارد، معاون ارشد شرکت در آن زمان در آگوست ۲۰۲۱ گفته بود که این تجارت در مناطق حومه و روستایی در دسترس خواهد بود، یعنی منطقه‌ای که سایر ارائه‌دهندگان خدمات تحویل در آن با مشکل مواجه هستند.

او گفته بود: «از طریق والمارت گو لوکال، هر تاجری از خرده‌فروشان ملی گرفته تا مغازه‌های شهرهای کوچک می‌تواند از پلتفرم تحویل در حال رشد والمارت برای تقویت خدمات تحویل محلی خود استفاده کنند.»

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/61jq
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.