کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

واکنش کمیسیون تحول، نوآوری و بهره‌وری به جوابیه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی / گزارش انجمن تجارت الکترونیک تخصصی و علمی بود، نه سیاسی

مازیار نوربخش، رئیس کمیسیون تحول، نوآوری و بهره‌وری به جوابیه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به دومین گزارش انجمن تجارت الکترونیک با موضوع «کیفیت اینترنت در ایران»، در نهمین جلسه این کمیسیون واکنش نشان داد.

نوربخش اظهار داشت که این گزارش با رویکرد سیاسی تهیه نشده و کاملاً علمی و تخصصی بوده است. انجمن تجارت الکترونیک تهران ۲۵ دی‌ماه گزارشی از کیفیت اینترنت ارائه داد که حدود ۳۰ کارشناس خبره در حوزه اینترنت و زیرساخت در نگارش این گزارش سهیم بودند و تلاش کردند مفهوم اینترنت بی‌کیفیت را به یک گزاره دقیق داده‌محور تبدیل کنند و به چرایی بی‌کیفیت بودن اینترنت بپردازند.

به گفته نوربخش گزارش انجمن تجارت الکترونیک بر اساس مستنداتی بود که از ابزارهای پایش شبکه به دست آمده بود. از نظر نوربخش این گزارش مبنای علمی و تحقیقاتی درستی دارد. رئیس کمیسیون تحول، نوآوری و بهره‌وری گفت: «اولین واکنشی که در رسانه‌ها دیدیم عکس‌العمل شدید آقای لاجوردی، معاون وزیر ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات بود. آنها اعتقاد داشتند که این گزارش با رویکرد سیاسی تهیه شده است؛ در صورتی که به نظر ما این‌طور نبود و این گزارش کاملاً علمی و تخصصی بود.»

در ادامه رضا قربانی، نایب‌رئیس کمیسیون تحول، نوآوری و بهره‌وری در مورد جوابیه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در روز ۹ بهمن تشریح کرد: «گزارش کیفیت اینترنت در جلسه هفتم کمیسیون مطرح شد و هنوز هم واکنش‌ها نسبت به آن ادامه داد. این گزارش در هفته‌نامه کارنگ منتشر شده بود و دیروز سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مستقیماً به این هفته‌نامه جوابیه داد.

در آن گزارش اینترنت ایران برمبنای سه شاخص سرعت، محدودیت و اختلال بررسی شده بود. بر اساس این گزارش اینترنت ایران برای کسب‌وکارها مطلوب نیست. سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی این مسئله را نپذیرفته بود.»

کمیسیون تحول، نوآوری و بهره‌وری در دو دوره قبل کمیسیون اقتصاد دیجیتال نام داشت و فرزین فردیس و شهاب جوانمردی ریاست آن را به عهده داشتند.

در ابتدای این دوره، هیئت‌مدیره این دوره از اتاق بازرگانی تصمیم گرفت عنوان کمیسیون و مأموریت آن تغییر کند. نگاه کمیسیون فعلی کلان‌تر و به سوی تحولات دیجیتال در صنایع است. به گفته رضا قربانی، در هشت جلسه قبلی سعی شد برای صنایع مختلف زمینه‌ای فراهم شود که بتوانند مطالب خود را در میان بگذارند.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/0zmz
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.