کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

ورود صرافی جنجالی به خاورمیانه

بایننس و بحرین

صرافی بایننس یکی از نام‌های آشنا برای تریدرهای ایرانی است؛ از ایجاد امکان برای معاملات اهرمی جنجال‌برانگیز تا سیاست‌های ثبت‌نام و عملیاتی غریب و ممنوعیت آن در بسیاری از کشورها. بایننس یکی از صرافی‌ها پیشرو و در عین حال بحث‌برانگیز جهان رمزارز بوده است.

اوایل سال گذشته، بحرین به‌طور رسمی اعلام کرد که تمامی فعالیت‌های بایننس در این کشور قانونی‌اند و این صرافی توسط دولت این کشور مجوز دارد تا فعالیت خود را به‌عنوان اولین دفتر خدمات رسمی رمزارزی در این پادشاهی کوچک شروع کند. با این وجود، بایننس همچنان باید برای حزب اجزه و مجوز رسمی از سوی بانک مرکزی بحرین تا آخر امسال صبر کند.

بایننس که بزرگ‌ترین صرافی رمزارز دنیا در حجم معاملات است، اوایل سال ۲۰۲۱ با موجی منفی از قانون‌‌گذاری‌های گسترده علیه خود روبه‌رو شد. بسیاری از کشورها و ایالات در آمریکا به‌طور رسمی اعلام کردند که این صرافی در حوزه قانونی آنها اجازه فعالیت ندارد. از آن زمان،‌ بایننس به گفته چانگ پنگ ژائو، مدیرکل صرافی در تلاش بوده تا با مرکزیت‌بخشیدن و به‌روزرسانی قوانین ثبت‌نام و عملیات خود مورد پذیرش کشورهای مختلف قرار گیرد.

در این بین، بحرین نیز به نوبه خود به‌دنبال تقویت صنعت رمزارز در مرزهای خود است. در ژانویه امسال بانک مرکزی این کشور به CoinMENA، یک صرافی رمزارزی که با قوانین شرعی اسلام مطابقت دارد، مجوز فعالیت داد. حالا ورود رسمی بایننس به این کشور، می‌تواند شروع فصلی جدید در معاملات رمزارزی خاورمیانه و حتی ایران باشد.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/odoy
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.