کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

مرد شماره دو علی‌بابا رمزارزها را دوست دارد!

یک توییت کوتاه از دست‌راست جک‌ ما، تفسیرهای متفاوتی را رقم زده است

اگرچه مقامات دولت چین تمام تلاش خود را انجام داده‌اند تا خرید دارایی‌های دیجیتال را تا حد ممکن برای افراد داخل این کشور دشوار کنند، اما حالا ورود چهره‌های تأثیرگذار، دنیای کسب‌وکار آنلاین بازی را متفاوت کرده است. در آخرین اظهارنظر، جو تسای، یکی از بنیان‌گذاران و معاون اجرایی علی‌بابا، در توییتر گفته: «رمزارزها را دوست دارم!»

آنچه ممکن است یک اظهارات پیش پا افتاده در محافل رمزارزی توییتر باشد، از زبان مردی با قد و قامت تسای تأثیر و نقش متفاوتی خواهد داشت. علی‌بابا غول تجارت الکترونیک چین است و تسای اغلب به‌عنوان دست‌راست جک ما توصیف می‌شود. وقتی مردی با این اندازه قدرت در دنیای کسب‌وکار، علناً از علاقه خود به این حوزه می‌گوید، یعنی احتمالاً در چین هم اتفاقات متفاوتی نسبت به آنچه در ظاهر دولت در قبال رمزارزها در پیش گرفته شده، رقم خواهد خورد.

برخی مفسران می‌گویند مرد شماره 2 علی‌بابا صرفاً نظر شخصی‌اش را گفته و بعید است علی‌بابا به صنعت ارزهای دیجیتال، حتی خارج از کشور ورود کند. آنها دلیل می‌آورند که در نوامبر سه غول بزرگ فناوری چین، از جمله علی‌بابا، یک تعهد خودتنظیمی امضا کردند تا بازارهای رو‌به‌رشد ان‌اف‌تی خود را از ارزهای دیجیتال دور نگه دارند.

علی‌بابا همسو با سیاست‌های جدید دولت چین تلاش کرده خود را ضدرمزارزها، اما طرفدار بلاکچین نشان دهد. علی‌بابا اعلام کرده از آنجایی که پکن بلاکچین را به‌عنوان یک فناوری استراتژیک شناسایی کرده، مبالغ قابل توجهی را برای تحقیق و توسعه زیرساخت‌های بلاکچین هزینه کرده است.

گروه انت، زیرمجموعه فین‌تک علی‌بابا، برای هفت‌ هزار اختراع مرتبط با بلاکچین هزینه‌های زیادی کرده است. اگرچه علی‌بابا تا حدی مجبور است فعلاً از ارزهای دیجیتال دوری کند، تسای، به‌عنوان یک سرمایه‌گذار خصوصی، تا حدودی مسیری متفاوت از شرکتش را در پیش گرفته است.

عده‌ای حتی پا را فراتر گذاشته و می‌گویند اینکه کوین دورانت، بازیکن فوق‌ستاره تیم بسکتبال بروکلین نتس که تسای مالک آن است، در کوین‌بیس سهام دارد، خود از نشانه‌های نزدیکی این مرد ثروتمند چینی به بازار رمزارزهاست! دورانت سال 2017 سهام خود را از طریق صندوق سرمایه‌گذاری ۳۵ ونچرز خریداری کرده و حالا سفیر برند کوین‌بیس هم هست.

تسای نزدیک به 10 میلیارد دلار دارایی دارد و مانند بسیاری از ثروتمندان حوزه فناوری چین که این روزها زیر فشار حکومت هستند، پاسپورت کانادایی گرفته است.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/hjc6
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.