کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

وزیر ارتباطات: اینترنت در روز کنکور فقط در مناطق امتحانی قطع می‌شود

وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه 21 دی‌ماه) هیئت دولت از مخالفت با قطع سراسری اینترنت در روز کنکور خبر داد و گفت: «بنا شده اینترنت به‌صورت موضعی در حوزه‌های امتحانی قطع شود.»

انتهای هفته گذشته معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش، بحث قطع سراسری اینترنت در زمان برگزاری مرحله اول کنکور سراسری در ۲۹ و ۳۰ تیرماه را مطرح کرد. هرچند وزارت ارتباطات چند ساعت بعد این خبر را تکذیب و اعلام کرد که در این زمینه شورای امنیت کشور تصمیم‌گیری می‌کند.

در گام بعدی هفدهم دی‌ماه عبدالرسول پورعباس، رئیس سازمان سنجش در نشست خبری خود، آخرین حلقه امنیت و حفاظت این آزمون را بحث اینترنت دانست و گفت در مصوبه‌ای که در دستورالعمل شورای امنیت کشور دارند، قطع سراسری یا نقطه‌ای ارتباطات اینترنتی مطرح شده است.

حالا به دنبال این اظهارات، وزیر ارتباطات مخالفت خود با قطع سراسری اینترنت در روز کنکور را اعلام کرده است. عیسی زارع‌پور در این مورد گفت: «سازمان سنجش به دنبال این بود که همزمان با برگزاری کنکور، اینترنت به شکل سراسری قطع شود که ما مخالفت کردیم. دیروز جلسه‌ای برگزار شد و تصمیم گرفته شد صرفاً اینترنت‌های تلفن همراه و آن هم در محدوده حوزه امتحانی و با اطلاع‌رسانی قبلی قطع شود.»

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/zp3n
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.