کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

وزیر ارتباطات خبر داد: اینترنت در روز کنکور قطع نخواهد شد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه امروز (24 خرداد) تأکید کرد که بنا به دستور رئیس‌جمهوری، اینترنت در روز کنکور قطع نخواهد شد.

عیسی زارع‌پور در این زمینه گفت: «آقای رئیس‌جمهور در جلسه روز یکشنبه هیئت دولت تأکید کردند که سلامت آزمون برای ما مهم است و متولیان امر باید همه تدابیر را برای ارتقای سلامت کنکور به عمل آورند، ولی اینترنت به هیچ وجه قطع نخواهد شد. این دستور رئیس‌جمهوری است و ما مطابق آن عمل خواهیم کرد.»

ابتدای هفته رئیس‌جمهور با اشاره به اهمیت سلامت برگزاری کنکور به‌ویژه برای دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان، به مسئولان مربوطه تأکید کرد سلامت کنکور را از مسیری تأمین و تضمین کنند که نیازی به قطع اینترنت نباشد و اختلال در زندگی روزمره مردم ایجاد نشود.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که چندی پیش دبیر شورای امنیت کشور گفته بود که قطع اینترنت در زمان برگزاری کنکور در صورت نیاز مصوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید میراحمدی در مورد  امکان قطع اینترنت در ایام کنکور گفته بود: «چنانچه نگرانی برای امنیت آزمون به وجود آید ما مجبور هستیم تصمیماتی را برای محدودیت اینترنت در زمان برگزاری آزمون اعمال کنیم. اگر لازم شد و بررسی‌ها به این نتیجه رسید در جلسات مربوطه تصویب خواهد شد و به اطلاع مردم می‌رسد.»

همچنین هفته گذشته وزیر ارتباطات و علوم، در حاشیه نشست هیئت دولت، قطع اینترنت برای برگزاری کنکور را راه‌کار مناسبی ندانستند و اعلام کردند که باید از راهکارهای شرکت‌های دانش‌بنیان برای حل معضل درز سؤالات استفاده کنند.

اظهارات دولت مبنی بر جلوگیری از قطع اینترنت در زمان کنکور در حالی است که در کنکور سال گذشته نیز با اینکه وزیر ارتباطات وعده داده بود اینترنت در زمان برگزاری این آزمون قطع نخواهد شد، اما داده‌های نت‌بلاکس نشان داد که اینترنت همراه به صورت کامل در کشور قطع شده بود.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/0hg1
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.