کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

وزیر ارتباطات در حاشیه نشست هیئت دولت بیان کرد / رشد ۲۸۰درصدی مراجعات ماهانه به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات امروز ۲۷ دی‌ماه در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران اعلام کرد که در دولت سیزدهم و برای اولین‌بار پنجره ملی خدمات دولت هوشمند راه‌اندازی شده است.

زارع‌پور توضیح داد: «امسال در قانون بودجه ۱۴۰۲ چهار تکلیف اعلام شده است؛ دستگاه‌های باقی‌مانده به پنجره ملی متصل شوند، همه خدمات را از این طریق ارائه دهند، همه استعلام‌های بین‌دستگاهی آنلاین باشد و در نهایت ۲۰ درصد خدمات به صورت هوشمند ارائه شود.»

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند تاکنون بیش از ۳۵ میلیون کاربر احراز هویت شده‌اند و برای ارائه خدمات خود از آن استفاده کرده‌اند، افزود: «این رکورد بزرگی است؛ چراکه در اوایل فروردین امسال این عدد ۱۳ میلیون کاربر بوده که با رشد تقریباً ۲۸۰درصدی مواجه شده است.»

او همچنین خاطرنشان کرد: «تعداد مراجعات ماهانه به پنجره ملی بسیار قابل توجه است. آمار این مراجعات به ۸۰ میلیون رسیده است؛ یعنی هر کدام از کاربران تقریباً سه بار در ماه به این سامانه مراجعه کرده‌ و از خدمات آن استفاده کرده‌اند.»

زارع‌پور در ادامه گفت: «دستگاه‌های باقی‌مانده که اتصال آنها نیز هنوز مشکل دارد، چند سازمان از زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی هستند که باقی‌ مانده‌اند. البته بعضاً متصل شدند، اما استاندارد را از دست داده‌اند و باید دوباره متصل شوند. سازمان بهزیستی نیز تقریباً جزو اولین سازمان‌هایی بود که به پنجره ملی متصل شده، اما به دلیل مشکلاتی که در سامانه‌ها وجود داشت الان متصل نیست و امیدواریم به‌سرعت متصل شوند.»

وزیر ارتباطات تأکید کرد: «در بین دستگاه‌ها در زمینه تکلیف دوم که خدمات را باید کاملاً به صورت آنلاین ارائه دهند، وزارت دادگستری، وزارت نیرو، وزارت ارتباطات، وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت و ورزش و جوانان بیش از ۷۰ درصد خدمات خود را به این صورت ارائه داده‌اند. برخی از دستگاه‌ها مانند وزارت نفت، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی نیز نیازمند کار ویژه‌تری هستند که در حال برگزاری جلساتی با آنها هستیم تا درصد ارائه خدمات آنها افزایش یابد. دستگاه‌ها تا پایان دی‌ماه فرصت دارند تا ۲۰ درصد خدمات را به صورت هوشمند ارائه دهند.»

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/gw39
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.