کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

وزیر ارتباطات: میزان کاربران یکتای پلتفرم‌های بومی به ۳۵ میلیون نفر رسیده است

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت اعلام کرد که میزان استفاده مردم از پلتفرم‌های بومی در حال افزایش است تا جایی که به گفته او میزان کاربران یکتای این پلتفرم‌ها در مجموع به ۳۵ میلیون کاربر می‌رسد. 

او همچنین به آماری از وضعیت کاربران این پلتفرم‌ها اشاره کرد و گفت:‌ «در حال حاضر تعداد کاربران فعال ماهانه ایتا به ۲۱ میلیون نفر رسیده است. در این زمینه میزان کاربران فعال ماهانه بله و روبیکا نیز به ترتیب برابر ۱۴.۵ و ۳۸ میلیون کاربر است.»

او تاکید کرد که تمام برنامه و تلاش وزارت ارتباطات این است که زیرساخت‌های لازم را به صورت یکسان برای خدمات‌رسانی با کیفیت در اختیار پلتفرم‌های بومی قرار دهد. 

همچنین هفته جاری نیز عیسی زارع‌پور در گفت‌وگو با خانه ملت اعلام کرده بود که بیش از ۶۰ درصد از مردم و کسب‌وکارهایشان به پیام‌رسان‌های داخلی وارد شده‌اند و از این پلتفرم‌ها استفاده می‌کنند.

او با اشاره به افزایش درآمد شرکت ملی پست برای جابه‌جایی حجم مرسولات مردم، آن را یک شاخص قابل‌اتکا در زمینه رونق کسب‌و‌کارها در پیام‌رسان‌های داخلی دانسته و گفته بود: «به‌واقع این شاخص نه‌تنها به حالت قبل برگشته، بلکه افزایش پیدا کرده است.» 

زارع‌پور در این گفت‌وگو با بیان اینکه ۷۰ درصد کسب‌و‌کارهای اینترنتی کالامحور هستند، بیان کرده بود که عمده محصولات فروخته‌شده از طریق شرکت ملی پست ارسال می‌شود و این شاخص نشان می‌دهد که کسب‌وکارهای مردم در پیام‌رسان‌های داخلی رونق داشته است.

این آمار و وضعیت رشد استفاده از پلتفرم‌های بومی در حالی مطرح می‌شود که برای مدت بیش از ۵ ماه است که پلتفرم‌های محبوب خارجی از جمله اینستاگرام و واتس‌اپ فیلتر‌اند و محدودیت‌های شدیدی روی اینترنت کشور اعمال می‌شود.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/6kti
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.