کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

ون‌های برقی برایت‌دراپ از کانادا تا خیابان‌ها

یکی از استارتاپ‌های جنرال‌موتورز با پست DHL وارد همکاری شده است

نگین نظری/ ون‌های برقی شرکت جنرال‌موتورز با نام تجاری برایت‌دراپ، پست DHL کانادا را به سبد مشتریان خود اضافه کرد. این اولین ورود شرکت برایت‌دراپ (یک شرکت وابسته به کمپانی جنرال‌موتورز) به بازار بین‌المللی است.

این کمپانی اذعان داشت، شرکت برایت‌دراپ در کارخانه CAMI در شهر انتاریو، تولید ۶۰۰ دستگاه از ون‌های برقی تحویل بار Zevo ۶۰۰)) را آغاز کرده‌ است. با ظرفیت‌های موجود انتظار می‌رود ۵۰ هزار دستگاه از این نوع ون‌ها تا قبل از سال ۲۰۲۵ تولید شود. مطابق برنامه‌ریزی صورت‌گرفته، مقرر شده تا ژانویه ۲۰۲۳ ون‌های برقی Zevo ۶۰۰ و تا اواخر ۲۰۲۳، Zevo ۴۰۰ تولید شود.

بیش از ۲۵ هزار دستگاه از این نوع ون‌های برقی توسط مشتریانی همچون DHL که خواهان رسیدن به t-zero (کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای) هستند، پیش‌خرید شده‌ و DHL برای این منظور مبلغ هفت میلیارد یورو در نظر گرفته است.
تاکنون کمپانی فدکس ۱۵۰ ون برقی از این کمپانی دریافت کرده‌ است.

قبل از افتتاح کارخانه CAMI در انتاریو، ون‌های مشابهی در کارخانه‌ای در ایالت میشیگان آمریکا در راستای برطرف‌کردن نیازهای مشتریان توسط یک شرکت تأمین‌کننده آلمانی ساخته شده‌ بود. مدیرعامل شرکت برایت‌دراپ اذعان داشت این شرکت با ورود به کانادا و آغاز تولید در این کشور در ارائه و تولید ون‌های برقی در مقیاس مورد نظر خود گام مهمی برداشته‌ و دستاوردی بزرگ مشابه برترین برندهای دنیا ارائه خواهد کرد.

او همچنین اضافه کرد: «گسترش بین‌المللی ما گواهی بر این است که ما قادریم نیازهای مشتریان را در مکانی که احتیاج دارند، برآورده کنیم.» او می‌گوید ملحق‌شدن DHL به کمپانی آنها به‌عنوان مشتری، حاکی از اطمینان برندهای قدیمی تحویل بار به آنهاست.

کمپانی DHL اوایل سال آینده اولین ون‌های برقی برایت‌دراپ را به ناوگان خود اضافه خواهد کرد. یکی از مدیران شرکت جنرال‌موتورز در مصاحبه‌ای که با تک‌کرانچ داشته نه جدول زمانی دقیقی ارائه کرده و نه تعداد ون‌های برقی رزرو‌شده توسط شرکت DHL را مشخص کرده ‌است. سخنگوی این شرکت به این سایت گفته است: «کمپانی برایت‌دراپ شانس قابل توجهی در مشارکت با ناوگان DHL دارد و حدود ۶۰ درصد از ماشین‌های برقی تولیدشده ماقبل سال ۲۰۲۳ به ناوگان این شکرت اختصاص خواهد یافت.»

برای همراهی ون‌ها، پست DHL گاری‌های برقی شرکت برایت‌دراپ را نیز که مخصوص حمل‌ونقل بسته‌ها از ون تا گیرنده طراحی شده، از این شرکت خریداری خواهد کرد. DHL همچنین به پلتفرم نرم‌افزاری این ون‌ها دسترسی خواهد داشت. این نرم‌افزار جزئیات بیشتری از حرکت، مسیر و موقعیت ون‌ها به مشتریان ارائه می‌دهد و باعث درک بهتر از عملکرد شرکت‌های پستی خواهد شد.

راه‌اندازی کارخانه انتاریو پروژه‌های برایت‌دراپ را که در مسیر به دست آوردن درآمد یک میلیارد دلاری در سال ‌آینده است، دنبال می‌کند و اگر این موضوع تحقق پیدا کند، با توجه به جوان‌بودن شرکت، یک شاهکار چشم‌گیر محسوب می‌شود.

شرکت برایت‌دراپ سال گذشته آغاز به کار کرده، اما جنرال‌موتورز در قالب سرمایه ۸۰۰ میلیون دلاری این شرکت را وادار کرد تا کارخانه CAMI در انتاریو را به یک مرکز با تولید بالایی از ون‌های برقی تبدیل کند.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/g107
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.