کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

چارگون با صدور اطلاعیه‌ای عنوان کرد / چارگون امن است؛ هیچ موردی از هک، نشت داده و… رخ نداده است

پیرو ارسال پیامک هشدار امنیتی به برخی سازمان‌ها مبنی بر قطع ارتباط سامانه اتوماسیون اداری «چارگون» از بستر اینترنت، این شرکت با انتشار اطلاعیه‌ای عنوان کرده است که هیچ موردی از هک، نشت داده، از دست رفتن داده یا دیفیس شدن در هیچ یک از سامانه‌های مشتریان چارگون رخ نداده است.

پیش از این پلیس فتا در پیامکی به کسب‌وکارهایی که از سیستم اتوماسیون اداری چارگون استفاده می‌کنند، هشدار داده بود که به قید فوریت اینترنت این سیستم اتوماسیون را قطع کنند. دلیل این هشدار، آسیب‌پذیری بحرانی عنوان شده بود که در سیستم اتوماسیون اداری بومی چارگون کشف شده است.

متن کامل اطلاعیه چارگون را در ادامه می‌خوانید:

«پیرو ارسال پیامک هشدار امنیتی به برخی سازمان‌ها مبنی بر قطع ارتباط سامانه اتوماسیون اداری با اینترنت، که در پی آن منجر به انتشار شایعات و اخباری نادرست درباره هک این سیستم‌ها شده است، تصریح می‌کنیم هیچ موردی از هک، نشت داده، از دست رفتن داده یا دیفیس شدن در هیچ یک از سامانه‌های مشتریان چارگون رخ نداده است.

متأسفانه شیوه و ادبیات اطلاع‌رسانی در این رابطه باعث ایجاد شایعات و نگرانی برای فعالان این حوزه و رسانه‌ها شده است.

در روزهای گذشته تیم‌های فنی ما مطابق دستورالعمل‌هایی که بنا به شرایط خاص کشور از نهادهای ذیصلاح دریافت کردند، با اولویت بالا بررسی فاکتورهای امنیت سامانه‌های مشتریان را در دستور کار قرار دادند و طی مجموعه‌ای از اقدامات فشرده، زیرساخت‌های تمامی مشتریان را بررسی کرده و در موارد لزوم پ‍یشنهادات ارتقای امنیت را ارائه دادند.

همچون ۲۵ سال گذشته به همه مشتریان و کاربران اطمینان می‌دهیم که امنیت اطلاعات و سامانه‌های آنها در صدر اولویت‌های ماست و در این راستا از هیچ اقدام اطمینان‌بخشی فروگذار نمی‌کنیم. ضمن س‍پاسگزاری صمیمانه از حسن‌ نظر و همراهی مشتریان و همه فعالان و رسانه‌ها، در صورت دستیابی به هرگونه اخبار تکمیلی، اطلاع‌رسانی رسمی و شفاف انجام خواهد شد.»

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/m1er
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.