چه کسی اطلاعات درگاه‌های پرداخت را به سازمان مالیاتی داد؟

دستگاه‌های پوز و درگاه‌های اینترنتی به پرونده مالیاتی افراد متصل می‌شوند

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور از سامان‌دهی دستگاه‌های کارت‌خوان بانکی (POS) و درگاه‌های پرداخت الکترونیکی با مشارکت بانک مرکزی خبر داده و گفته است: «با همکاری بانک مرکزی در حال ساماندهی و تعیین تکلیف دستگاه‌های کارت‌خوان بانکی و درگاه‌های پرداخت الکترونیکی و اتصال آن‌ها به پرونده مالیاتی هستیم.»

او راهکار اطلاع از وضعیت هر یک از افراد را هم مشخص و گفته: «کلیه اشخاص دارای ابزار پرداخت‌های بانکی می‌توانند با ورود به درگاه ملی خدمات الکترونیک مالیاتی، فهرست تمامی دستگاه‌های کارت‌خوان بانکی و یا درگاه‌های پرداخت الکترونیکی خود را مشاهده نموده و نسبت به الصاق آن‌ها به پرونده‌های مالیاتی قبلی و یا تشکیل پرونده مالیاتی جدید اقدام نمایند.»

منظور با بیان اینکه از طریق سامانه مذکور، دارندگان حساب‌های متصل به دستگاه کارت‌خوان، به غیر از دو گزینه اتصال حساب پوز به پرونده مالیاتی و همچنین تشکیل پرونده مالیاتی جدید، می‌توانند درخواست لغو و ابطال حساب خود را نیز بارگذاری و اعلام نمایند، گفت: «چنانچه صاحبان حساب‌ها تا پایان مهلت تعیین‌شده (پایان دی‌ماه) نسبت به تعیین تکلیف حساب پوز در اختیار اقدام نکنند، اسامی و اطلاعات این دسته از افراد، به بانک مرکزی معرفی و طی یک فرآیند، حساب متصل به پوز و یا درگاه پرداخت الکترونیکی آن‌ها مسدود و ابطال خواهد شد.»

پیگیری‌های کارنگ نشان می‌دهید بسیاری از فعالان اینترنتی با مراجعه به سایت اعلام‌شده با تعداد زیادی درگاه به نام خود مواجه شده‌اند و این سوال برایشان پیش آمده که چه کسی اطلاعات درگاه‌های پرداخت را در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار داده است. اما گویا مسئله خیلی ساده است. اطلاعات پرداخت‌یارها در اختیار پی‌اس‌پی‌هاست و شاپرک هم به این داده‌ها دسترسی دارد. به همین سادگی. نه خبری از درز و لو دادن داده‌هاست و نه همکاری مجموعه‌ای خصوصی با دولتی‌ها.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/bjob
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.