کاربران ایرانی را سرزنش نکنیم!

در ماجرای تتل‌کوین مقصر واقعی چه کسانی هستند؟

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

همدستی سلبریتی‌های کم‌دانش یا طماع با چهره‌هایی که فرصت‌های درآمدزایی حوزه‌های جدید را شناسایی کرده‌اند، معمولاً چیز خطرناکی از آب درمی‌آید. خبر انتشار توکن جعلی و بی‌پشتوانه‌ای که تتلو از خوانندگان پرحاشیه ساکن ترکیه می‌خواهد به کاربران ایرانی یا بهتر است بگوییم به طرفداران خودش بفروشد هم چنین ماهیتی دارد.

یکی از چهره‌های شناخته‌شده و البته جنجالی دنیای موسیقی در همدستی با یک چهره اینستاگرامی که داعیه آشنایی با دنیای رمزارزها را دارد، در حال عرضه توکنی هستند که از اساس ارزشی ندارد. اما احتمال اینکه بسیاری آن را بخرند به امید اینکه چیزی دست‌شان را بگیرد، زیاد است!راستش این بیشتر از اینکه یک تناقض باشد که بابت آن بتوان کاربران ایرانی را سرزنش کرد که چرا در دامی به این آشکاری افتاده‌اند، نشانگر نابالغی دانشی و چرخش کم آگاهی در یک بازار بزرگ است که به یکباره در عرض دو، سه سال رشد زیادی کرده؛ بدون اینکه فرصت بیابد زیرساخت‌های آموزشی و فرهنگی درستی را برای خود بنیان بگذارد. مشکل هم فقط مشکل کاربران ایرانی یا طرفداران خام یک خواننده نیست، این مشکلی است که دامن کل این فضای نوآورانه را گرفته است.

تبلیغ و تهییج بیش از اندازه فرصت‌های سرمایه‌گذاری این حوزه برای کاربرانی که کمترین آگاهی را از مبانی و چرایی و چیستی آن دارند، در همه این سال‌ها باعث شده کلاهبرداران در این فضا به ایجاد فرصت‌های زیادی برای خود دست بزنند. ایرانی و غیرایرانی هم ندارد. تا زمانی که کسب‌وکارهای بزرگ و واقعی در این فضا عنان کار را در دست نگیرند و برای آموزش میدان‌دار نشوند، احتمالاً همین آش و همین کاسه باشد و از شت‌کوین‌هایی چون تتل‌کوین بیشتر و بیشتر هم بشنویم.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/63bc
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.