کارمند در جایگاه سفیر برند

کارمندان یک شرکت چگونه می‌توانند در جذب نیروهای مستعد بالقوه نقش کلیدی داشته باشند؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه

استفاده از کارمندان همیشه بخشی از استراتژی‌های استخدام بسیاری از شرکت‌ها بوده و در بیشتر مواقع برای کارمندان جدیدی که به شرکت معرفی می‌کنند، پاداش می‌گیرند، اما در بسیاری از سازمان‌ها منابع انسانی از این دارایی ارزشمند یعنی استخدام‌کنندگان آگاه و معتبر که بسیار تأثیرگذار هستند، کم استفاده می‌کنند.

به گفته ادی گلدبرگ، رئیس منتخب بنیاد SHRM و یکی از نویسندگان کتاب «اینساید گیگ»، طبق داده‌های جدید انجمن مدیریت منابع انسانی، بسیاری از کارفرمایان تخمین می‌زنند که کل هزینه برای استخدام یک کارمند جدید می‌تواند سه تا چهار برابر حقوق آن موقعیت کاری باشد. البته زمانی که نیروهای مستعد را به طور کامل و فعال در این فرایند درگیر کنید، می‌توانید به میزان قابل توجهی این هزینه را کاهش دهید.


آسان بگیرید


ابتدا یک محیط کاری ایجاد کنید که امکان ارتقا در آن وجود داشته باشد. تحقیق کنید و ببینید آیا کارکنان شما به طور فعال شرکت‌تان را تبلیغ می‌کنند یا خیر و به میزان تمایل‌شان برای این کار امتیاز دهید. اگر امتیاز در حد مورد نظرتان نیست، تغییرات لازم را برای ایجاد محیطی که شایسته ارتقاست، ایجاد کنید. همه ما شور و شوق افرادی را دیده‌ایم که برند مورد علاقه‌شان را تبلیغ می‌کنند. کافی است به گروه‌های اپل یا هارلی دیویدسون نگاه کنید. آیا همان شور و شوق را برای شرکت خود به‌عنوان محل کار می‌خواهید؟


از آنها بخواهید که نظرات خود را علنی کنند


کارمندان را تشویق کنید تا نظرات خود را درباره شرکت به شکلی عمومی به اشتراک بگذارند. اگر تجربه ای ارزشمند در جهت ارتقای افراد خود ارائه می دهید، جای نگرانی نیست. اگر محل کاری الهام‌بخش با فرصت‌های بسیاری برای پیشرفت شغلی، رشد و یادگیری ایجاد کرده‌اید، نباید نگران تأثیر نظرات کارمندان شرکت باشید. این روزها به‌ندرت پیش می‌آید که قبل از خواندن نقدهای یک رستوران به آنجا برویم. به طور مشابه نظرات برند کارفرمایی شما تأثیر زیادی بر استعدادهای بالقوه‌ای دارد که متقاضی فرصت‌های شغلی شما هستند.


برنامه سفیر برند دیجیتال بسازید


وقتی افراد خود را تشویق می‌کنید که صدای برند باشند، گروه کری ایجاد می‌کنید که به اندازه کل فهرست کارمندان شماست. آنها می‌خوانند، شعار می‌دهند و اخبار و موفقیت‌های شرکت شما را رزونانس می‌کنند. می‌دانیم وقتی کارکنان اهداف، پیام‌ها و محصولات شرکت را به اشتراک می‌گذارند، تأثیر و اعتبار بیشتر است نسبت به زمانی که توسط کانال ارتباطی سنتی شما به اشتراک گذاشته می‌شود. به‌عنوان یک فعالیت بازاریابی با کارمندانی که ارزش شرکت را برای مشتریان تبلیغ می‌کنند، می‌توان از این امتیاز برای بیشتر دیده‌شدن استفاده کرد. در صورتی که سفیران برند دیجیتال را تشویق کنید، آنها می‌توانند به انتقال پیام در مورد محل کار شما به کارمندان آینده کمک کنند.

همه افراد خود را تشویق کنید تا از رسانه‌های اجتماعی برای به اشتراک گذاشتن فرصت‌های شغلی مرتبط، اخبار مربوط به کارمندانی که کارهای چشم‌گیر انجام می‌دهند، اطلاعاتی در مورد مزایای شرکت شما، فرصت‌های یادگیری و تعهد به جامعه و اهداف اجتماعی استفاده کنند. آنها اعتبار بیشتری نسبت به کانال‌های ارتباطی استاندارد شرکت شما دارند و احتمالاً تعداد فالوئرهای بیشتری نسبت به شرکت شما جمع‌آوری کرده‌اند.


از آنها حمایت کنید


به برنامه خود، بخشی در مورد روش‌های استخدام و تمایل خود به بهره‌گیری از استعدادهای موجود بیفزایید. وقتی می‌گویید به کارمندان خود اعتماد دارید که می‌توانند استعدادهای برتر را جذب کرده و آنها را به سازمان معرفی کنید، بهتر است داده‌هایی از گذشته نیز ارائه دهید. مثل درصد افرادی که امسال به لطف معرفی نیروهای مستعد خود استخدام کرده‌اید. به کارمندان خود کمک کنید تا دریابند جذب نیروی مستعد را می‌توانند به‌عنوان بخشی از وظیفه سازمانی خود تعریف کنند.


برند شخصی کارمندان خود را تبلیغ کنید


با به اشتراک گذاشتن تخصص کارشناسان موضوعی و رهبران ایده‌پرداز خود همراه با دستاوردها و جوایزشان، از آنها به عنوان آهنربای جذب استعداد استفاده کنید. بسیاری از افرادی که در نهایت برای یک شرکت کار می‌کنند، اول پیرو طرز تفکر رهبر آن شرکت بوده‌اند. امروزه برند شخصی کارمندان شما به‌شدت با برند شرکت شما پیوند خورده است. کارمندان‌تان بزرگ‌ترین دارایی شما هستند و زمانی که در جهت نقش آنها به‌عنوان استخدام‌کننده سرمایه‌گذاری کنید، بدون شک به سودتان خواهد بود.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/wcqi
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.