کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

کارنگ صدوبیست‌وششم منتشر شد

شماره 126 کارنگ به صورت ویژه به هفتمین دوره انتخابات هیئت‌مدیره نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران اختصاص دارد.

میثم سلیمانی، سردبیر کارنگ در سرمقاله این شماره با عنوان «آیا صنف آی‌تی کشور به بلوغ رسیده است؟» به این موضوع پرداخته که فارغ از نتیجه انتخابات، رفتار و منش کاندیداها طی این روزها چه تأثیری روی ذهنیت‌های بیرون از صنف می‌گذارد و این ذهنیت که نظام صنفی رایانه‌ای به‌عنوان یک نهاد صنفی به بلوغ رسیده چه نتایجی در پی دارد. از نظر او این سیگنال که صنف به بلوغ رسیده باعث می‌شود در ادامه این نهاد راحت‌تر بتواند با نهادهای حاکمیتی تعامل و از حقوق و مطالبات اعضای خود دفاع کند.

گزارش کامل نشست خبری تیم هم‌آفرینی از دیگر مطالب منتشرشده در این شماره است. در این نشست حسین اسلامی، صادق فرامرزی، آیدین عدالت، رضا قربانی، محمدرضا قلعه‌نوی، مجید اورعی، فرهاد کرم‌زاده، حمید بابادی‌نیا، حمید بهنگار و سید محمدعلی شریفی‌الحسینی حضور داشتند و هرکدام درباره عملکرد خود در دوره ششم سازمان نصر تهران صحبت کردند و در ادامه به سؤالات‌ خبرنگاران در خصوص فعالیت‌های سه‌ساله صنف پاسخ گفتند.

در این نشست همچنین رضا قربانی با بیان اینکه رویداد روز فناوری اطلاعات موجب تقویت برند سازمان نصر شد، گزارشی درباره این رویداد ازجمله هزینه‌های صورت‌گرفته برای آن ارائه داد.

گفت‌وگو با مظاهر مرجانی از کاندیداهای این دوره از انتخابات سازمان نصر که عضو گروه سرآمد است از دیگر بخش‌های این شماره هفته‌نامه است. مظاهر مرجانی در این گفت‌و‌گو از علت حضورش در لیست سرآمد می‌گوید. او برنامه‌ریزی و جوان‌گرایی را به‌عنوان دو ویژگی تیم سرآمد عنوان می‌کند و به دلایل ری‌برندینگ این تیم از نصر فراگیر به سرآمد می‌پردازد.

مسعود شکرانی از دیگر اعضای تیم سرآمد است که در این شماره از کارنگ با او گفت‌وگو کرده‌ایم. او درباره مواضع و اهدافش در انتخابات پیش رو صحبت کرده و انتقادهایی در خصوص هیئت‌مدیره دوره ششم سازمان نصر مطرح می‌کند. شکرانی عنوان می‌کند که با الفاظی مثل مطالبه‌گری در مقابل دولت مشکل دارد و به نظرش تعامل با دولت مناسب‌تر است. او تعامل را این‌گونه تعریف می‌کند که بتوانیم با دولت زبان مشترکی داشته باشیم.

رضا قربانی از دیگر کاندیداهای انتخابات هیئت‌مدیره سازمان نصر تهران است که در تیم هم‌آفرینی قرار دارد. قربانی که در حال حاضر عضو هیئت‌مدیره دوره ششم نصر است، در گفت‌وگوی خود با کارنگ از عملکرد سه سال اخیر این هیئت‌مدیره می‌گوید و به برخی از سؤالاتی که در روزهای اخیر مطرح شده پاسخ می‌دهد. قربانی همچنین تأکید می‌کند که در دوره ششم هیئت‌مدیره سیاسی نبوده و تنها مطالبه‌گری کرده است.

نحوه پیگیری مسائل صنفی به‌ویژه آن بخش که مرتبط با مطالبه‌گری و تعامل با حاکمیت است ازجمله موضوعاتی است که در بحث‌های مرتبط با هفتمین دوره انتخابات نصر استان تهران از سوی کاندیداها مطرح شده است. آیدین عدالت در گفت‌وگو با کارنگ با تأکید بر اینکه تا جای ممکن باید حل مشکلات در عرصه عمومی صورت گیرد، عنوان می‌کند که نباید گروهی و گعده‌ای و براساس روابط مسائل را حل کنیم بلکه مشکلات باید به صورت کلان و برای همه اعضای صنف حل شوند.

در این شماره از کارنگ همچنین می‌توانید بخشی از مهم‌ترین مطالبات صنف فناوری اطلاعات را از سازمان نظام صنفی رایانه‌ای و اعضای هیئت‌مدیره دوره هفتم که به زودی با رأی اعضای صنف تعیین می‌شوند بخوانید. به این منظور سراغ 16 نفر از فعالان فناوری اطلاعات کشور که در حوزه‌های مختلف فعالیت می‌کنند، رفته‌ایم.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/j660
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.