کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

کارنگ صدوبیست‌وهشتم منتشر شد

هفته‌نامه اقتصاد نوآوری ایران به صدوبیست‌وهشتمین شماره خود رسید. در این شماره نگاه ویژه‌ای به رویداد ۹ ژانویه داشتیم. سومین رویداد ۹ ژانویه به همت کارخانه نوآوری رسانه راه‌کار و با حمایت والکس، کاریزما، نوبیتکس، آبان‌تتر، هیتوبیت، فرهاد اکسچنج و زربان، روزهای ۱۹ و ۲۰ دی‌ماه در کتابخانه ملی برگزار می‌شود.

به این بهانه به سراغ طه تهرانی، پژوهشگر و مدرس حوزه بلاکچین و رمزار؛ عباس آشتیانی، فعال حوزه رمزارز و بلاکچین؛ نرگس مرادآبادی، تریدر حوزه رمزارزها؛ مهدی سیلاوی، سرپرست محصول نوبیتکس؛ وحید شامخی، معاون توسعه کسب‌وکار نوبیتکس؛ بردیا احمدنیا، هم‌بنیان‌گذار صرافی والکس؛ حجت عباسی، عضو هیئت‌مدیره بنیاد بلاکچین سور؛ همایون قمری، مدیرعامل بینوست؛ امید امین‌زاده، رئیس هیئت‌مدیره صرافی رمزارز آبان‌تتر؛ کاوه مشتاق، مدیرعامل انجمن بلاکچین؛ محمد قاسمی، مدیرعامل صرافی مزدکس؛ امیرعباس امامی، فعال حوزه بلاکچین و رمزارز و سهیل نیکزاد، مدیرعامل شرکت اوپکس رفتیم و با آنها در مورد تحولات اکوسیستم رمزارز، نیازهای این صنعت و همچنین رویداد ۹ ژانویه گفت‌وگو کردیم.

یکی از مهم‌ترین خبرهای این روزهای حوزه فناوری، گرانی ۳۴ درصدی اینترنت بود که ماجرای آن به نامه اپراتورها به ٰرئیس‌جمهور در هفته قبل بازمی‌گشت. در نهایت اینترنت با پذیرش شروط رگولاتوری از سوی اپراتورهای ارتباطی گران شد. میثم سلیمانی، سردبیر کارنگ در سرمقاله این شماره با عنوان «ای کاش به اندازه ۱۰۰ گرم تخمه، اینترنت با کیفیت دریافت کنیم» به این موضوع و حواشی مرتبط با آن پرداخته است.

داستان اصلی جدیدترین شماره کارنگ هم به امیر ایزدی، مدیرعامل فدکس اختصاص یافته است. مدیرعامل شرکت راهکارهای سبک زندگی فدکس در گفت‌وگو با کارنگ از فعالیت‌های این مجموعه در حوزه لندتک می‌گوید.

شرکت فدکس یکی از زیرمجموعه‌های هلدینگ ارزش‌آفرینان فدک (صنعت ریلی) است که از بهار ۱۴۰۲ فعالیتش را در حوزه فین‌تک و لندتک آغاز کرده و در حال حاضر خدمات خود در حوزه BNPL را از طریق سازمان‌ها به کارکنان آنها ارائه می‌دهد. ایزدی می‌گوید گروه فدک در حوزه ریلی، غذایی و سرمایه‌گذاری شناخته شده و امروز با تأسیس فدکس، فعالیتش را در حوزه دیجیتال و فین‌تک توسعه داده است.

فدکس به دنبال ارتقای کیفیت زندگی افراد؛ به‌ویژه قشر متوسط است و پیشران این خدمات، اعتبار است. در این شماره علی مقدم‌منش، مدیرعامل داده سامانه فن‌آوا در گفت‌وگو با کارنگ در خصوص مزیت دیتاسنترهای این شرکت و عواملی که منجر به برون‌سپاری استفاده از خدمات دیتاسنتر می‌شود، سخن گفت. مقدم‌منش باور دارد تحریم‌ها و عدم واردات برخی از تجهیزات خارجی باکیفیت باعث شده شرکت‌ها در تأمین زیرساخت مناسب برای دیتاسنتر خود محروم شوند. همه این موارد دست به دست هم داده تا شرکت‌ها استفاده از خدمات دیتاسنتر را برون‌سپاری کنند.

مهرشاد تیموری، هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل پلتفرم آنلاین سلامت بقراط نیز در جدیدترین شماره کارنگ می‌گوید که حوزه سلامت دیجیتال هنوز هم، چه در دنیا و چه در ایران، فرایندی نوظهور به حساب می‌آید. اما واقعیت غیر قابل کتمان این است که در ایران تنها گام‌ها برای رشد سلامت دیجیتال از سمت پلتفرم‌های خصوصی برداشته می‌شود؛ در حالی که رشد جدی این حوزه، علاوه بر تلاش پلتفرم‌های خصوصی، نیازمند یک تلاش در فاز ملی و بزرگ است.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/hyj5
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.