کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

کارنگ صدوبیست‌وهفتم منتشر شد

جدیدترین شماره هفته‌نامه اقتصاد نوآوری ایران با اخبار و گزارش‌های متعددی از اکوسیستم نوآوری ایران و جهان منتشر شد.

هفتمین دوره انتخابات سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران به پایان رسید و در شماره صدوبیست‌وهفتم کارنگ به نتایج این انتخابات پرداخته‌ایم. انتخابات این دوره در روز ۲۸ آذرماه بعد از تشکیل مجمع‌ عمومی نوبت دوم و انتخاب هیئت‌رئیسه با رأی اعضای سازمان آغاز شد و در نهایت با انتخاب تیم‌های جدیدی برای صنف به پایان رسید.

و اما در این شماره نگاهی هم به وضعیت واردات فناوری روسیه پس از جنگ در اوکراین داشتیم. به نظر می‌رسد جنگ و تحریم‌های متعاقب آن نه‌تنها روسیه را از دریافت فناوری‌های غربی باز نداشته، بلکه به آن ایده‌های جالبی هم برای دور زدن تحریم‌ها و به‌دست‌آوردن فناوری مورد نیازش از شرکت‌های غربی داده است.

روسیه با استفاده از کشورهای بی‌طرف در جنگ، تجارت الکترونیکی و شرکت‌های واسطه در کشورهای مراکش، چین، قزاقستان، ازبکستان و امارات متحده عربی محصولات فناوری غربی را وارد می‌کند و سعی دارد با این کار هم اقتصادش را سر پا نگه دارد و هم جنگ اوکراین را ادامه دهد.

در صفحه زنان نوآور این شماره گفت‌وگویی با پریا رئوفی، مدیرعامل مجموعه سرمایه‌گذاری اینفینیت‌ونچرز داشتیم. این مجموعه سرمایه‌گذاری با بررسی نوآوری و درآمدزا بودن ایده‌ها و کسب‌وکارها، روی آنها سرمایه‌گذاری می‌کند و به تیم‌ها برای تبدیل شدن به کسب‌وکارهای بالغ یاری می‌رساند. رئوفی می‌گوید: «مزیت رقابتی ما این است که مدل مشخصی برای محدود کردن ایده‌ها و روش اجراها نداریم. اگرچه ممکن است این روش، کار را برای ما که سمت سرمایه‌گذار ایستاده‌ایم، سخت‌تر کند، ولی از سوی دیگر، ایده‌پردازی و طی کردن مسیر برای استارتاپ راحت‌تر شده و باعث می‌شود سرعت رشد گرفته نشود.»

در جدیدترین شماره کارنگ گفت‌وگویی نیز با مدیرعامل صرافی هیتوبیت به بهانه رویداد ۹ ژانویه داشتیم. صالح خواجه‌دلویی معتقد است اگر ما صرفاً سختگیری داشته باشیم، بازار زیرزمینی شکل خواهد گرفت و با به وجود آمدن بازار زیرزمینی، عملاً به پول‌شویی کمک می‌کنیم.

لازم به ذکر است رویداد ۹ ژانویه هر سال توسط کارخانه نوآوری رسانه راهکار برگزار می‌شود. نوزدهم و بیستم دی‌ماه، این رویداد برای سومین سال متوالی به‌ منظور گرد هم آمدن فعالان حوزه رمزارز و بلاکچین کشور برگزار خواهد شد.

در صدوبیست‌وهفتمین شماره کارنگ به نشست خبری همکاران‌سیستم هم پرداخته‌ایم. محمد عزیزاللهی، مدیرعامل همکاران سیستم در این نشست گفت: «در مقایسه شش ماه اول سال ۱۴۰۲ با ۱۴۰۱، شاهد رشد صددرصدی در درآمد همکاران‌سیستم و رشد و توسعه کسب‌وکار شرکت بوده‌ایم. امروز ما بیش از ۱۰۷ هزار مشتری داریم.»

کارنگ این هفته از سرمایه‌گذاری سه میلیون دلاری غیرنقدی گلرنگ‌‌ونچرز روی استارتاپ شب نیز خبر می‌دهد. محمدرضا معصومی، مدیر سرمایه‌گذاری گلرنگ‌ونچرز اعلام کرد که گلرنگ با سرمایه‌گذاری سه‌ونیم میلیون‌دلاری به‌ صورت سرمایه‌گذاری غیرنقدی، ۲۰ درصد از سهام استارتاپ شب را خریداری کرده است.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/fdzm
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.