کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

در نشست خبری همکاران‌سیستم مطرح شد / خدمات خود را در حوزه فناوری‌های ابری و اینترنت اشیا گسترش خواهیم داد

نشست خبری «همکاران‌سیستم» امروز دوم دی‌ماه و در حاشیه رویداد اختصاصی «با هم» در محل سالن 41 نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد.
محمد عزیزاللهی، مدیرعامل همکاران‌سیستم در ابتدای این نشست و در ارائه خود مروری بر عملکرد همکاران‌سیستم در سال 1401 داشت و گفت: «خوشبختانه ما در شش ماه اول سال 1401 رشد درآمد داشتیم و توانستیم کسب‌وکار خود را توسعه دهیم. امروز همکاران‌سیستم حدود دو هزار نفر سرمایه انسانی را در خود جای داده است.»
او در ادامه با اشاره به اینکه سرمایه انسانی مهم‌ترین عامل توسعه کسب‌وکار در همکاران‌سیستم است، بیان کرد: «امروز همکاران‌سیستم بیش از 107 هزار مشتری دارد؛ جامعه‌ای بسیار بزرگ و قابل اتکا از بخش‌های متنوع و بزرگ و کوچک و متوسط بازار. جامعه مشتریان همکاران‌سیستم می‌تواند به این شرکت در شناسایی نیازهای جدید بازار برای ارائه خدمات جدید کمک کند.»
عزیزاللهی همچنین گفت: «500 بنگاه برتر کشور که سهم غالبی از صنایع کلیدی کشور ازجمله پتروشیمی، قطعه‌سازی، صنایع غذایی و دارویی و… دارند، از همکاران‌سیستم خدمات دریافت می‌کنند. هر کدام از این صنایع با توجه به عمق نیازشان از ERP همکاران‌سیستم استفاده می‌کنند و ارائه راه‌کار همکاران‌سیستم و شیوه تعمیق ERP‌ها بستگی به نوع فعالیت هر شرکت یا صنعت دارد.»


ارائه خدمات بر اساس فناوری‌های ابری و اینترنت اشیا


عزیزاللهی در ادامه اظهار داشت: «همکاران‌سیستم زمین بازی خود را تغییر داده و وارد پروژه‌های بزرگ‌تری شده است. اکنون که بیش از یک دهه از عمر «راهکاران» می‌گذرد، موقعیت بهتری برای پاسخگویی به مشتریان داریم.»
مدیرعامل همکاران‌سیستم با نگاهی اجمالی، محصولات همکاران‌سیستم را معرفی کرد. از جدیدترین حوزه‌هایی که همکاران‌سیستم وارد آن شده می‌توان به ارائه خدمات ابری و اینترنت اشیا اشاره کرد.
مدیرعامل همکاران‌سیستم گفت: «ما از طیف‌های کوچک اصناف بازار و طیف‌های بسیار بزرگ و حرفه‌ای که از راهکاران استفاده می‌کنند را پوشش می‌دهیم و بر این اساس طیف متنوعی از محصولات را طراحی کرده‌ایم. این محصولات در بخش‌های مختلف با کارکردهای متفاوت ارائه می‌شود. به‌عنوان مثال در حوزه دولت راهکاران بخش عمومی به طور اختصاصی برای دولت طراحی شده است. راهکاران ماژول تکمیلی نیز امروز بیش از 50 ماژول کاربردی دارد و ERP بسیار جدی‌ای به بازار عرضه می‌کند.»
او اضافه کرد: «در راهکاران ابری ما کلود را به بازار عرضه کردیم و سعی کردیم از طریق این محصول بخش متوسط بازار را نیز به دلیل مقرون به صرفه بودن محصول‌مان در دست بگیریم. ابر آمد یکی از جدی‌ترین سرمایه‌گذاری‌های ما در چهار سال گذشته بوده است. سپیدار با گستره استاربیزینس‌ها و کسب‌وکارهای کوچک نیز رشد بسیار خوبی را تجربه می‌کند.»


مهم‌ترین محصولات همکاران سیستم در دو سال گذشته


عزیزاللهی در ادامه مهم‌ترین محصولات همکاران‌سیستم در دو سال گذشته را معرفی کرد و گفت: «یکی از مهم‌ترین استراتژی‌های ما در کار پروداکت لیدرشیپ یا همان رهبری محصول است. ما در این استراتژی سعی می‌کنیم همواره محصولی ارائه دهیم که حرفی برای گفتن در بازار داشته باشد و گپ‌های موجود را پوشش دهد.»
او در ادامه با اشاره به مدیریت ارتباط سازمانی و زیرمجموعه آن مکاتبات اداری گفت: «ما در دهه هشتاد اتوماسیون اداری را با قدرت بیشتری نسبت به گذشته وارد بازار کردیم. این محصول خارج از سوییت یکپارچه آن زمان ما و بعدتر جدا از ERP ما به بازار عرضه شد. یکی از درخواست‌های جدی در این حوزه ایجاد امکان تلفیق اتوماسیون اداری با بیزینس بود. امروزه مکاتبات اداری ما با رویکردی مدرن طراحی شده و این امکان نیز فراهم شده است.»
او در ادامه افزود: «حوزه مدیریت کارخانه یکی از بخش‌های مهم و کلیدی هر ERP است. امروز سوییت کارخانه همکاران‌سیستم کامل شده و ما این سیستم را در کنار سیستم کنترل کیفیت تکمیل کردیم. ضمن اینکه سیستم تولید را برای پتروشیمی‌ها به وجود آوردیم که این محصول نیز در فصل زمستان عرضه خواهد شد.»
عزیزاللهی اضافه کرد: «زنجیره تأمین نیز به محصولات ما اضافه شده که این محصول نیز در تکمیل سوییت کارخانه ما ارائه خواهد شد. همان‌طور که می‌دانید شرکت‌های تولیدی و شرکت‌هایی که نیاز به تأمین مواد اولیه دارند برای تأمین خود سفارش‌گذاری می‌کنند و برای ادامه تأمین مواد لازم است تا قرارداد ثبت کنند یا سفارش‌گذاری سیستمی انجام دهند و دیگر فعالیت‌ها که زنجیره تأمین در این راستا کمک‌کننده خواهد بود.»
IOT یا اینترنت اشیا یکی دیگر از حوزه‌هایی است که همکاران‌سیستم به آن ورود کرده است. به گفته عزیزاللهی همکاران‌سیستم به حوزه بک‌آفیس و محصولاتی که برای اداره امور لجستیک، مالی، اداری و… بوده است ورود کرده و سهم بازار خوبی هم دارد. این شرکت در یک سال گذشته وارد عملیات تولید نیز شده و قصد دارد در این حوزه با اینترنت اشیا به فعالیت خود ادامه دهد.
ابرآمد نیز یکی از شرکت‌های تازه‌تأسیس همکاران‌سیستم است که این شرکت با آن به حوزه فناوری ابری ورود کرده است. به گفته او دلیل ورود به این بازار، وجود فرصت‌های مناسب در این حوزه بوده است. عزیزاللهی در این باره گفت:‌ «همکاران‌سیستم حدود 350 میلیارد در حوزه فناوری‌های ابری سرمایه‌گذاری کرده و این سرمایه‌گذاری در دو حوزه زیرساخت دیتاسنتر و تأمین تجهیزات اکتیوی است که برای دیتاسنتر و برای تجهیز شرکت از لحاظ نیروی متخصص نیاز است. ابرآمد اکنون بیش از سه هزار مشتری در خود دارد. خوشبختانه 400 مشتری ما فقط از زیرساخت مجازی خود ابرآمد استفاده می‌کنند.»


محصولات فناوری ابری همکاران‌سیستم


مدیرعامل همکاران‌سیستم درباره محصولات ابرآمد گفت: «امروز ابرآمد محصولاتی مانند دسکتاپ مجازی، فضای ابری ابرآمد و پشتیبان‌گیری ابرآمد را به بازار ارائه کرده است. همچنین ابرآمد به‌عنوان یک محصول امنیتی برای مشتریانی که نیازمند مراقبت از سازمان هستند تولید شده است. پلتفرم ابرآمد نیز برای ارائه خدمات سلف‌سرویس زیرساخت مجازی ارائه خواهد شد.»
او در ادامه افزود:‌ «رهبری محصول در همکاران‌سیستم بر اساس فناوری ابری عرضه خواهد شد و تمام محصولات این شرکت کلود نیتیو خواهند بود. همچنین همکاران‌سیستم قصد دارد در طراحی محصولات خود هوش مصنوعی را به صورت جدی در نظر بگیرد.»


در صورت یافتن مورد مناسب با استارتاپ‌ها همکاری می‌کنیم


در بخش پرسش‌وپاسخ نشست خبری رویداد «با هم» فرید فولادی، رئیس هیئت‌مدیره همکاران‌سیستم نیز گفت:‌ «سه هدف آینده این شرکت توسعه زیرساخت‌های ابری با هدف مشتریان سازمان‌ها، توسعه بخش هوش مصنوعی و اداره خطوط تولید سازمان‌ها به صورت هوشمند است.»

محسن طلایی، عضو دیگر هیئت‌مدیره همکاران‌سیستم با اشاره به این موضوع که هوش مصنوعی در آینده تأثیر چشمگیری خواهد داشت اعلام کرد که از استارتاپ‌ها و شرکت‌های خصوصی که پتانسیل خوبی در این زمینه داشته باشند در آینده استفاده خواهیم کرد.
مهدی امیری، نایب‌رئیس هیئت‌مدیره نیز در پاسخ به این سؤال که آیا همکاران‌سیستم با کسب‌وکارهای کوچک و استارتاپ‌ها همکاری خواهد داشت یا نه، گفت: «به طور کلی علاقه‌مند هستیم که روی مورد مناسب در بازار سرمایه‌گذاری کنیم. اما برای مثال در موضوع ابرآمد چند گزینه را بررسی کردیم، ولی به نتیجه نرسیدیم. اما اگر همکاری با استارتاپ‌ها را به صورت جنرال در نظر بگیریم باید بگویم پاسخ منفی است. همکاران‌سیستم یک استراتژی دارد که مفهوم آن بازار است نگاه باز است. اما در بررسی چند نمونه به سرانجامی نرسیدیم و فعلاً به صورت داخلی فعالیت می‌کنیم.»

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/j4pn
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.