کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

کارنگ ۱۳۲ منتشر شد

شماره صدوسی‌ودوم هفته‌نامه کارنگ، با طراحی جدید و با عکس جلدی از حسین غضنفری، فعال حوزه رمزارز؛ امید امین‌زاده، معاون عملیات صرافی آبان‌تتر و محمد یعقوبی، مدیرعامل صرافی یوبیتکس منتشر شد. این افراد درباره رویداد هاوینگ بیت‌کوین و سناریوی قیمت این رمزارز پس از این ماجرا صحبت کرده‌اند.

رویداد هاوینگ بیت‌کوین یکی از مهم‌ترین اتفاقات بازار رمزارزها در سال ۲۰۲۴ است. این رویداد هرچهارسال یک بار اتفاق می‌افتد و طی آن پاداش استخراج‌کنندگان بیت‌کوین به نصف کاهش می‌یابد.

در این شماره از کارنگ همچنین جزییاتی درباره برگزاری نخستین عصرانه راه‌کار در سال جدید با موضوع هاوینگ بیت‌کوین منتشر شده که قرار است در تاریخ ۲ اردیبهشت با حضور جعی از فعالان اکوسیستم رمزارز ایران برگزار شود.

میثم سلیمانی، سردبیر هفته‌نامه کارنگ در سرمقاله این شماره، درباره ورود گروه‌های صنعتی به اکوسیستم اقتصاد نوآوری نوشته است. به گفته سلیمانی، اگرچه در سالی که گذشت در اکوسیستم اقتصاد نوآوری خبری از تولد شرکت‌ها و کسب‌وکارهای جدید نبوده اما با نگاهی به تغییرات می توان به این نتیجه رسید که اکوسیستم در حال رسیدن به بلوغ است.

رضا جمیلی، مدیربخش توسعه کسب‌وکار کارخانه رسانه نوآوری راه‌کار‌ نیز پیش‌بینی‌های خود از سال ۱۴۰۳ را در قالب یادداشتی با عنوان «۴ پیش‌بینی درباره اکوسیستم یا یک بازی روانی برای تمدد اعصاب» منتشر کرده است. به باور او در سال پیش رو لجستیک، خرده‌فروشی و راهکارهای خرید رونق خواهند گرفت و از سویی استارتاپ‌بازی دولتی‌ها متوقف خواهد شد. .

اخیراً خبر خروج ابر آروان از لیست تحریم اروپا،‌ باعث شد که بار دیگر موضوع این شرکت و حاشیه‌هایی که با آن مواجه شده‌است مورد توجه قرار بگیرد. در این شماره از کارنگ، به بازخوانی دو گفت‌وگو که پیش از این با پویا پیرحسینلو، مدیرعامل و کیوان جامه‌بزرگ، رئيس‌ هیئت‌‌مدیره ابرآروان داشته‌ایم، پرداخته‌ایم.

خانه خلاق مرکز نوآوری پست و لجستیک پیشرفته پستکس، گزارش عملکرد سال ۱۴۰۲ خود را منتشر کرده است. این شرکت در این گزارش آماری از عملکرد خود مانند میانگین سود خالص و ناخالص مرسولات، تعداد کل سفارشات،‌ متوسط سود سرویس‌ها و … را منتشر کرده است.

همچنین در بخش لجستیک به ورود کالای قاچاق به شبکه لجستیک کشور و چالشی که کسب‌وکارهای بخش خصوصی در این زمینه دارند پرداخته‌ایم و با فعالان این حوزه گفت‌‌وگو کرده‌ایم.

هوش مصنوعی همچنان به عنوان یکی از ترندهای فناوری در رسانه‌های جهان بازتاب دارد. چالش‌ها و سؤالات در خصوص عملکرد این فناوری نوین هر روز شکل تازه‌تری به خود می‌گیرد. یکی از این چالش‌ها جهت‌گیری سیاسی هوش مصنوعی» است و تأثیری که این موضوع می‌تواند روی مردم داشته باشد؛ در این شماره از کارنگ یادداشت «هوش مصنوعی می‌تواند جهت‌گیری سیاسی داشته باشد اما چگونه؟» به این موضوع اختصاص یافته است.  

در حوزه سلامت نیز مروری بر ماجرای آیین‌نامه «توزیع و عرضه اینترنتی دارو» داشته‌ایم و دیدگاه کارشناسان این حوزه را انعکاس داده‌ایم.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/qo9a
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.