کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

کارنگ ۱۳۳ منتشر شد

جلد این شماره هفته‌نامه کارنگ، به جمعی از فعالان حوزه اقتصاد دیجیتال اختصاص یافته که درباره چالش‌های مالیاتی کسب‌وکارها از جمله قانون سامانه مؤدیان و پایانه‌های فروشگاهی صحبت کرده‌اند.

یکی از اتفاقاتی که در هفته گذشته بسیار مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت، ماجرای سیل دبی بود. میثم سلیمانی، سردبیر هفته‌نامه کارنگ در سرمقاله این هفته با اشاره به این حادثه و شایعاتی که مبنی بر باردار کردن ابرها توسط حاکمیت دبی در شبکه‌های اجتماعی مطرح شده است، به موضوع پیامدها و عواقبی که دستکاری در اکوسیستم نوآوری کشور می‌تواند در پی داشته باشد، پرداخته است.

اینوتکس، یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای اکوسیستم استارتاپی به زودی برگزار خواهد شد. به این بهانه با سجاد عباسی فشمی، دبیر رویداد اینوتکس ۲۰۲۴ گفت‌وگو کردیم. فشمی در این گفت‌وگو از چندوچون کیفی این دوره از رویداد اینوتکس گفته است. به گفته عباسی فشمی امسال بیش از ۴۰۰ غرفه در بخش نمایشگاهی حضور خواهند داشت که از صافی نوآوری عبور کرده‌اند.

در هفته گذشته کارخانه نوآوری رسانه راه‌کار رویداد عصرانه خود را با عنوان «هاوینگ بیت‌کوین» برگزار کرد که بیش از ۴۰۰ فعال رمزارزی در این رویداد حضور داشتند. در این شماره از هفته‌نامه کارنگ نظر کارشناسانی که در این برنامه حضور داشتند مورد بررسی قرار گرفته است.

در هفته گذشته پلتفرم گردشگری «جاجیگا» اعلام کرد که توانسته با کمک وینداد، پلتفرم ارائه‌دهنده خدمات حقوقی آنلاین به کسب‌وکارها) «تبلیغ روی نام» خود را که توسط یک شرکت رقیب انجام شده بود، مسدود کند. پلتفرم «شب» از دیگر فعالان حوزه گردشگری آنلاین، شرکتی بود که از تبلیغ روی نام جاجیگا استفاده کرده بود. کارنگ به سراغ جاجیگا و شب رفته تا از زاویه دید هر دو کسب‌وکار این موضوع را بررسی کند.

همچنین در این شماره از هفته‌نامه کارنگ در گزارشی با عنوان «اقدام تاریخی دادستانی آمریکا علیه اپل» به یکی از مهم‌ترین دعواهای حقوقی رگولاتوری در آمریکا با این کسب‌وکار بر سر انحصارگرایی پرداخته‌ایم.

هوش مصنوعی و جنگ سرد دیجیتال (بخش نخست) عنوان گزارشی است که به موضوع هوش مصنوعی و تأثیر آن بر قدرت سیاسی کشورها می‌پردازد. در این گزارش از هوش مصنوعی به عنوان یک دگرگون‌کننده شتابان و بنیادی در جامعه یاد شده است که نقش تعیین‌کننده‌ای در آینده جهان خواهد داشت.

هفته‌نامه کارنگ را می‌توانید از لینک زیر دانلود کنید.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/e0a5
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.