کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

کارگران آمازون دوبرابر بیشتر از کارگران سایر انبارها آسیب می‌بینند / «تصویر نادرست» یا بی‌مبالاتی آمازون؟

بر اساس گزارش اخیر مرکز سازماندهی استراتژیک ائتلاف اتحادیه ایالات متحده، میزان جراحات کارگران در انبارهای آمازون در سال ۲۰۲۲ در مقایسه با انبار سایر شرکت‌ها ۷۰ درصد بیشتر بوده است. این گزارش همچنین نشان داده که میزان صدمات جدی این کارگران بیش از دوبرابر میزان آسیب جدی در سایر انبارهاست.

مرکز سازماندهی استراتژیک می‌گوید: «این یافته‌ها نشان‌دهنده روند رو‌به‌رشد در تأسیسات آمازون در مقایسه با سایر انبارهاست؛ صدمات کارگران انبار آمازون در حال افزایش و شدیدتر شدن است و تأسیسات آمازون خطرناک‌تر می‌شوند.»

این مطالعه یافته‌های خود را از داده‌های فدرال ارائه‌شده توسط آمازون از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۲ به اداره ایمنی و بهداشت شغلی استخراج کرده است. در سال ۲۰۲۲، میزان صدمات جدی در میان کارگران انبار آمازون، 6/6 صدمه جدی به ازای هر ۱۰۰ کارگر بود، یعنی بیش از دوبرابر میزان آسیب‌های جدی در انبارهای دیگر که 2/3 آسیب جدی به ازای هر ۱۰۰ کارگر است.

مرکز سازمان‌دهی استراتژیک، آسیب‌های جدی را آسیب‌هایی تعریف می‌کند که باعث می‌شود کارگران قادر به انجام وظایف عادی شغلی خود نباشند یا مجبور شوند به طور کامل از کار دست بکشند.

بر اساس گزارش مرکز سازمان‌دهی استراتژیک، با وجود استخدام ۳۶ درصد از کارگران انبارهای ایالات متحده توسط آمازون، این شرکت مسئول ۵۳ درصد از صدمات جدی در صنعت انبار در سال ۲۰۲۲ بوده است. بر اساس گزارش این مرکز، میزان صدمات جدی کارگران آمازون در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال ۲۰۲۱ که نرخ آسیب جدی 9/6 صدمه به ازای هر ۱۰۰ کارگر بود، اندکی کاهش یافته، اما آمار هر دو سال نشان‌دهنده افزایش صدمات جدی در مقایسه با سال ۲۰۲۰ است؛ زمانی که میزان آسیب جدی 9/5 صدمه به ازای هر ۱۰۰ کارگر بود.

کلی نانتل، سخنگوی آمازون در بیانیه‌ای ایمیلی به اینسایدر گفت: «ایمنی و سلامت کارکنان اولویت اصلی ماست و همیشه خواهد بود. هر ادعایی در غیر این صورت نادرست است. ما به پیشرفت تیم خود افتخار می‌کنیم و به‌سختی با هم کار خواهیم کرد تا هر روز بهتر شویم.» او گفت یافته‌های مرکز سازمان‌دهی استراتژیک «تصویر نادرستی» را ترسیم می‌کند.

نانتل گفت که گزارش ایمنی خود آمازون نشان می‌دهد از سال ۲۰۱۹، میزان آسیب قابل ثبت در سراسر آمازون بیش از ۲۳ درصد و میزان آسیب زمان از‌دست‌رفته بیش از ۵۳ درصد کاهش یافته است. آمازون گفته این شرکت ترجیح می‌دهد این دو معیار را تجزیه و تحلیل کند، زیرا آنها آسیب‌هایی را که شدیدترین هستند و در واقع به زمان دوری از کار نیاز دارند، در بر می‌گیرند.

در چند سال اخیر، آمازون به دلیل میزان آسیب‌دیدگی کارکنان خود تحت نظارت فزاینده‌ای قرار گرفته است. تنها چند ماه قبل از این گزارش، آمازون به دلیل شرایط انبار که به میزان بالای آسیب‌دیدگی کمر و مفاصل در میان کارگران منجر شده بود، ۶۰۲۶۹ دلار جریمه شد.

کارگران آمازون در مواجهه با فشار مداوم برای دستیابی سریع به اهداف عملکرد، در معرض خطر بیشتری برای آسیب‌دیدگی قرار دارند. کاترین لانگ از اینسایدر گزارش داد که برخی کارگران آمازون که صدمات محل کار را متحمل شده‌اند، متوجه شده‌اند که این آسیب‌ها در زمان کار در شرایط سریع، ناتوان‌کننده هستند.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/aflz
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.