کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

کاهش هزینه کسب‌و‌کارها

امکانات نسخه جدید سامانه اِمتا

در جلسه کارگروه مشورتی راهبری تجارت الکترونیکی که با حضور نمایندگان تشکل‌های بخش خصوصی و کسب‌وکارهای برتر در حوزه تجارت الکترونیکی برگزار شد، نسخه جدید سامانه امتا و امکانات آن برای کسب‌وکارهای دارای اینماد به‌ویژه پلتفرم‌ها ارائه و نیازمندی‌های کسب‌وکارها و برنامه آینده سامانه، به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.

در این جلسه، ضمن ارائه نسخه جدید سامانه احراز مشتریان تجارت الکترونیکی (امتا) که با سه مأموریت احراز هویت، احراز صلاحیت و احراز اصالت ایجاد و در حال حاضر به سرویس‌های ثبت احوال، شاهکار، ثبت شرکت‌ها، روزنامه رسمی، نظام‌وظیفه و… متصل می‌شود، امکانات جدید سامانه از جمله بخش اطلاعات تماس (تلفن همراه، پست الکترونیکی و نشانی)، اطلاعات مجوزها و اطلاعات دارایی‌ها معرفی شد.

در بخش اطلاعات تماس، امکان ارائه نشانی پست الکترونیکی احرازشده (از طریق ارسال کد تأیید) و نشانی استعلام‌شده از شرکت ملی پست به کسب‌وکارهای اینترنتی فراهم شده است. در بخش اطلاعات مجوزها نیز پروانه کسب اصناف و همچنین پروانه طبابت سازمان نظام پزشکی و در بخش اطلاعات دارایی‌ها نیز بیمه شخص ثالث خودرو به سامانه امتا اضافه شده که امکان ارائه آنها به کسب‌وکارهای مرتبط دارای اینماد هم‌اکنون وجود دارد.

به این ترتیب بسیاری از مشکلات پلتفرم‌ها مثل پلتفرم‌های کالایی یا پلتفرم‌های سلامت از جهت اتصال به سرویس‌های حاکمیتی و دغدغه‌های آنها در زمینه انجام استعلامات کاربران و تأمین‌کنندگان برطرف و بخشی از هزینه‌های آنها مثل کنترل کارشناسی و چشمی مدارک و مجوزهای کاربران حذف خواهد شد.

لازم به ذکر است کسب‌وکارهای دارای اینماد می‌توانند از طریق سامانه امتا، درخواست دسترسی به سرویس‌های مختلف را به صورت سیستمی ثبت و دریافت کنند. همچنین با توجه به سازوکار سامانه امتا از جهت رعایت محرمانگی و حفظ حریم خصوصی، ارائه این اطلاعات به کسب‌وکارهای اینترنتی مشابه اطلاعات قبلی سامانه امتا، صرفاً با تأیید کاربر انجام خواهد شد.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/kef7
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.