کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

کلینیک نوآوری فینوداد در نمایشگاه الکامپ رونمایی شد / نقشه راه کسب‌وکارها برای نوآوری

مهسا طاعتی / کلینیک نوآوری فینوداد در حاشیه دومین روز از برگزاری بیست‌وششمین دوره نمایشگاه الکامپ رونمایی شد. این کلینیک به کسب‌وکارها برای ایجاد و ارتقای نوآوری در سازمان‌شان مشاوره و خدمات ارائه می‌دهد.

در واقع کلینیک نوآوری فینوداد با رویکرد تفکر طراحی، به دنبال حفظ پایداری کسب‌وکارهای نوپا، فعالیت‌های کارآفرینانه در صحنه رقابت اقتصادی و توسعه فعالیت‌های دانش‌مدار در واحدهای صنعتی و خدماتی راه‌اندازی شده است.

این کلینیک یکی از حلقه‌های تکمیل‌کننده چرخه فناوری در کشور است که باید در کنار نهادهای موجود و هماهنگ با آنها در چهارچوب سیاست‌های مصوب فعالیت کند.

کلینیک نوآوری فینوداد نقشه راه کسب‌وکارها برای نوآوری است که مراحل نوآوری سازمانی را به ترتیب از طریق تعیین اهداف نوآوری، ارزیابی آمادگی نوآوری سازمان، منیج‌مارک صنعت، انتخاب راهکار نوآوری و پیاده‌سازی راهکار برای کسب‌وکارها فراهم می‌کند.

در این زمینه، کسب‌وکارها می‌توانند با مراجعه به سایت کلینیک نوآوری فینوداد برای مشاوره رایگان در سایت ثبت‌نام کنند تا پس از بررسی نیاز آنها از زیرساخت‌های نوآوری فینوداد استفاده کنند.


راهی برای ایجاد مرکز رقابتی


در مراسم رونمایی کلینیک نوآوری فینوداد، امیرحسین شبیری، مدیرعامل فینوداد با بیان اینکه یک درصد نوآوری در بانک ملی، چندهزاربرابر تجربه بهتر برای مشتریان رقم خواهد زد، گفت: «در فینوداد پنج سال آینده، بانک ملی از نظر نوآوری بررسی می‌شود و کسب‌وکارهای مرتبط با زنجیره ارزش بانک را حمایت می‌کنیم و در مواردی به خلق کسب‌وکارها نیز کمک می‌کنیم.»

او در ادامه درباره راهبردهای کلان فینوداد برای کسب‌وکارها اظهار کرد: «یکی از راهبردهای فینوداد برای کسب‌وکار‌ها به‌خصوص کسب‌وکارهای کوچک این است که آنها را به بانک ملی برای دریافت خدمات متصل کند. در این زمینه، سرویس‌های مورد نیاز کسب‌وکارها از سمت ما شناسایی می‌شود و به آنها خدمات می‌دهیم.»

مدیرعامل فینوداد در ادامه بیان کرد: «خیلی از استارتاپ‌ها به صدور انواع کارت احتیاج دارند که اتصال به بانکداری تجاری برای آنها سخت است، اما فینوداد این سرویس را به آنها ارائه می‌دهد. از سوی دیگر، خیلی از کسب‌وکارها پی‌اس‌پی و کیوسک می‌خواهند که فینوداد این نیاز را نیز برای آنها رفع می‌کند.»

طبق گفته شبیری، فینوداد بانک ملی به کسب‌وکارهایی که در زمینه بیمارستان و ساختمان هوشمند فعالیت دارند و به‌عبارت‌ دیگر، در حوزه اسمارتمانی شناخته می‌شوند، کمک می‌کند. او با بیان این مطلب درباره ایده شکل‌گیری کلینیک نوآوری فینوداد گفت: «در کلینیک نوآوری فینوداد با تزریق نوآوری به کسب‌وکارها برای آنها مزیت رقابتی ایجاد می‌کنیم.»


خدمات کلینیک فینوداد چیست؟


احمد سعیدی، معاون سرمایه‌گذاری فینوداد نیز در این مراسم درباره راهبردهای سرمایه‌گذاری این مرکز نوآوری گفت: «فینوداد در دو حوزه سرمایه‌گذاری می‌کند که یکی از آنها فناوری‌های مرتبط با بانک همچون فین‌تک است و حوزه سرمایه‌گذاری دیگر فینوداد نیز فناوری‌هایی همچون بلاکچین و هوش مصنوعی است که در حوزه‌های مالی و بانکی مورد استفاده قرار می‌گیرد.»

او در بخش دیگری از صحبت‌‌های خود درباره میزان سرمایه‌گذاری صورت‌گرفته در فینوداد صحبت کرد و گفت: «در شش ماه اخیر حدود ۵۰ استارتاپ را برای سرمایه‌گذاری بررسی کردیم که در مرحله انعقاد قرارداد با دو تا سه کسب‌وکار قرار داریم و در روزهای آینده خبرهای مرتبط با حجم سرمایه‌گذاری فینوداد برای آنها منتشر می‌شود.»

احمد سعیدی با بیان اینکه فرمول مشخصی برای موفقیت یک کسب‌وکار وجود ندارد، اما در فینوداد به دنبال راهکاری برای جلوگیری از شکست‌خوردن کسب‌وکارها هستیم، درباره انواع خدمات کلینیک نوآوری فینوداد توضیح داد: «در فینوداد دو قسم خدمات ارائه می‌شود؛ یکسری از خدمات به کسب‌وکارهای کوچک در حال راه‌اندازی ارائه می‌شود و به آنها در ایده‌پردازی و تست محصول کمک می‌کنیم. قسمت دوم خدمات‌دهی کلینیک نوآوری به سازمان‌هاست که فینوداد به سازمان‌ها برای نهادینه‌کردن نوآوری کمک می‌کند.»

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/shnm
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.