رسانه اقتصاد نوآوری ایران

کوتاه از متن و حاشیه نوآوری در هفته‌ای که گذشت

هر هفته خلاصه‌ای از مهم‌ترین اتفاقات و تحولات اقتصاد نوآوری را برای شما تدارک می‌بینیم، خیلی کوتاه و بدون تعارف

زمان مطالعه: 2 دقیقه

الکامپ برگزار می‌شود
بیست‌وششمین نمایشگاه الکامپ سال گذشته قرار بود در سه تاریخ تیرماه، شهریور و اواخر دی‌ماه برگزار شود ولی در نهایت به دلیل شیوع کرونا لغو شد. حالا حسین اسلامی، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران، گفته امسال این نمایشگاه اواخر تیرماه و توسط این سازمان برگزار خواهد شد.

سرمایه‌گذاری اسمارت‌آپ در استارتاپ کارتو
استارتاپ کارتو به مجموعه استارتاپ‌های شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر اسمارت‌آپ اضافه شد. احمد فراهانی مدیر سرمایه‌گذاری اسمارت‌آپ درباره دلایل اسمارت‌آپ برای این سرمایه‌گذاری به اشتیاق فراوان این تیم و رشد سریع این استارتاپ اشاره کرد.

مالباختگان ثبت‌نام کنند
سایت «گرداب» اعلام کرده در راستای جمع‌آوری و آماده‌سازی لیستی از اسامی مال‌باختگان صرافی کریپتولند، لینکی را در اختیار کاربران قرار داده تا مدارک و ادعاهای خود را در مورد میزان سرمایه ازدست‌رفته‌شان ارائه کنند. این سایت البته تأکید کرده تصمیم‌گیری نهایی در این زمینه نیز بر عهده مقامات قضایی است.

همکاری همراه اول و بانک تجارت
همراه اول و بانک تجارت تفاهم‌نامه‌ای امضا کرده‌اند که بر اساس آن کاربران همراه اول می‌توانند با وثیقه‌گذاری امتیاز سیم‌کارت مشمول تسهیلات شوند. ارائه خدمات متقابل در اپلیکیشن‌های این دو کسب‌وکار و مشارکت در توسعه کسب‌وکارها و شرکت‌های زیرمجموعه از دیگر بندهای این همکاری است.

استادکار هم جذب سرمایه کرده اما…
خبر تأییدنشده اینکه استادکار که یکی از اولین پلتفرم‌های ارائه خدمات منزل بود که رشد قابل‌ملاحظه‌ای داشت، مجددا از یک شرکت بورسی جذب سرمایه کرده است. مدت‌ها بود که خبری از این کسب‌وکار نبود و به نظر می‌رسید از تک‌وتای اولیه افتاده. اما اگر خبر صحت داشته باشد، استادکار احتمالا دوباره جان بگیرد.

تاکید اتاق‌های بازرگانی بر اهمیت رمزارزها
فعالان بخش خصوصی حاضر در نشست مشترک دو کمیسیون «بازار پول و سرمایه» و «اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال» اتاق تهران، تاکید کردند دولت باید از رفتارها و سیاست‌های سلبی در حوزه رمزارزها دست بکشد و با وجود گرایش گسترده مردم به سرمایه‌گذاری در این بازار واقعیت ارزهای دیجیتال را بپذیرد.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/wtqg
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.