کوتاه از متن و حاشیه نوآوری در هفته‌ای که گذشت

زمان مطالعه: 3 دقیقه

بازی‌سازهای حرفه‌ای می‌روند!
احسان کنگرانی، مدیر اجرایی کافه بازار، در نشست فعالان صنعت گیم با اشاره به موضوع مهاجرت نیروهای زبده در این صنعت گفته، یکی از چالش‌های در این عرصه آن است که بسیاری از فعالان این صنعت که در کار خودشان بسیار حرفه‌ای هستند، جذب شرکت‌های بزرگ کشورهای توسعه‌یافته می‌شوند.

هادی و هدی
محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در کیش از دو پهپاد پستی رونمایی کرده که و گفته این دو وسیله تازه با گرفتن مجوز سازمان هواپیمایی در اختیار پست قرار گرفته‌اند و به شکل آزمایشی در جزیره کیش برای ارسال مرسولات پستی به کار گرفته خواهند شد. البته هادی و هدی در روز رونمایی نتوانستند پرواز کنند.

اعتراض نظری به اسنپ و تپسی
حجت نظری، عضو شورای شهر تهران، گفته مصوبه شورا برای افزایش نرخ کرایه‌های حمل‌و‌نقل عمومی تنها ۳۵ درصد بوده اما در روزهای اخیر شاهد افزایش چشمگیر کرایه تاکسی‌های اینترنتی در تهران بودیم که در برخی از مسیرها این افزایش بیش از ۵۰ درصد بوده است. او گفت با این موضوع باید برخورد قانونی شود.

بلیت‌های هما، توکنایز می‌شود
شرکت هواپیمایی ملی ایران یا همان «هما» اعلام کرده با استفاده از فناوری بلاکچین توکن بلیت هما را با نام «هماتیک» منتشر کند. توکنی که به مسافران اجازه می‌دهد بلیت بدون زمان و بدون مقصد را در کلاس اکونومی بخرند و حتی آن را به دیگران بفروشند. این توکن به کمک یک شرکت دانش‌بنیان فعال در حوزه بلاکچین طراحی خواهد شد.

لیست لو رفته است؟!
ماجرای وام‌های 50 میلیاردی و لیست شرکت‌ها و استارتاپ‌هایی که از 12 هزار میلیارد تومان تسهیلات صندوق شکوفایی برخوردار شده‌اند، دارد به جاهای باریک می‌کشد. برخی استارتاپی‌های می‌گویند به لیست کامل وام‌گیرندگان دست یافته‌اند و وقتش رسیده صندوق داوطلبانه اسامی را منتشر کند وگرنه ممکن است خود آن‌ها این لیست را به طور کامل منتشر کنند.

کاربران کریپتولند در انتظار
با گذشت دو هفته از دستگیری مدیرعامل صرافی کریپتولند به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور، هنوز کاربران این سایت نتوانسته‌اند دارایی‌های خود در این صرافی را نقد کنند. معاون اجتماعی پلیس فتا گفته مردم باید تا جمع‌بندی نهایی پرونده منتظر بمانند. پیشتر سایت گرداب از کاربران کریپتولند خواسته بود برای دریافت پول‌هایشان در این سایت ثبت‌نام‌ کنند.

فراخوان مرکز نوآوری صبا
فرخوان دومین دوره پذیرش تیم در شتابدهنده مرکز نوآوری صبا با رویکرد سلامت دیجیتال برای سالمندان اعلام شد. صبا زیرمجموعه سازمان بازنشستگی کشوری است.

لندو و بانک آینده
لندو که یک پلتفرم ‌وام‌دهی است، در همکاری با بانک آینده امکان وام گرفتن از این بانک را برای کاربران خود فراهم کرده است.

دیجی‌پی به فروشندگان دیجی‌کالا وام می‌دهد؟
هومن امینی مدیرعامل دیجی‌پی گفته در حال مذاکره با بانک‌ها هستیم تا بتوانیم وام‌هایی را به کسب‌وکارهای روی پلتفرم دیجی‌کالا ارائه دهیم.

عصر تراکنش منتشر شد
شماره ۴۶ ماهنامه عصر تراکنش با پرونده‌هایی درباره نئوبانک، رایانش ابری و اینشورتک و با گفت‌وگویی با مدیران شرکت فناوران اطلاعات خبره منتشر شد.

مدرسه‌ای تابستانی برای هوش مصنوعی
شرکت دانش‎پارت، مدرسه تابستانه هوش مصنوعی برگزار می‌کند. مرکز هوش مصنوعی شرکت دانش‎بنیان پارت اعلام کرده این مدرسه طی ماه‌‎های تیر، مرداد و شهریور در قالب ۱۰۰ ساعت آموزشی در ۱۳ هفته برگزار می‎شود که ظرفیت پذیرش این دوره ۱۰۰ نفر تعیین شده است.

پایتون مقدماتی و یادگیری عمیق، تشخیص اشیا در تصویر با الگوریتم‌های یادگیری عمیق، تشخیص و بازشناسی چهره در تصویر، معماری‌های معروف برای دسته‌بندی تصاویر، طراحی یادگیری ماشین برای محصول، بهینه‌سازی مدل‌های یادگیری عمیق، یادگیری عمیق در پایتروچ، تشخیص آنومالی در تصویر و ویدئو و مبانی پردازش گفتار از محورهای برگزاری این دوره است.

بازشناسی گفتار، آنالیز و پیش‌بینی سری زمانی، یادگیری تقویتی، مبانی پردازش زبان طبیعی، پردازش زبان طبیعی یادگیری عمیق، خلاصه‌سازی متن، مقاوم‌سازی شبکه‌های عصبی عمیق، یادگیری ماشین در گراف، سیستم‌های پیشنهاددهنده، شبکه‌های تخاصمی و مباحث پیشرفته در یادگیری عمیق هم از دیگر محورهای این مدرسه تابستانی عنوان شده است.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/pj0s
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.