کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

پستِکس در سال گذشته ۲ میلیون و ۶۴۰ هزار مرسوله، ثبت سفارش داشته است

گزارش عملکرد سالانه خانه خلاق مرکز نوآوری پست و لجستیک پیشرفته پستِکس منتشر شد

«خانه خلاق مرکز نوآوری پست و لجستیک پیشرفته پستِکس» گزارش عملکرد سالانه خود در سال ۱۴۰۲ را در بخش‌های مختلف ثبت سفارشات از جمله تعداد کل سفارشات، میانگین سود خالص و ناخالص مرسولات و … منتشر کرد.

براساس این گزارش، تعداد کل مرسولات این شرکت ۲ میلیون و ۶۴۰ هزار مرسوله بوده که مبلغ کل این سفارشات حدود ۶۱۹ میلیارد و ۶۵۹ میلیون ریال اعلام شده است.


متوسط سود سرویس‌ها


با توجه به میزان سفارشات ثبت شده در هر سرویس پستی، میزان متوسط سود هر کدام از سرویس‌ها توسط شرکت پستِکس به صورت زیر اعلام شده است: 


مبالغ خدمات ارزش افزوده


مبالغ بخش خدمات ارزش افزوده در گزارش منتشر شده توسط پستِکس به صورت جدول زیر ارائه شده است:


تعداد مرسولات به تفکیک استان‌های فرستنده


استان‌ خوزستان با حدود ۲۴۲ هزار مرسوله، سیستان و بلوچستان با حدود ۲۳۸ هزار مرسوله و فارس با حدود ۲۲۹ هزار مرسوله رتبه اول تا سوم استان‌ها از به عنوان فرستنده را داشته‌اند. در آمار ارائه شده همچنین استان‌های گلستان و کهگیلویه و بویراحمد کمترین میزان مرسوله را به عنوان فرستنده به خود اختصاص داده‌اند.


تعداد مرسولات سرویس‌های مختلف پستی


براساس گزارش پستِکس در سال ۱۴۰۲، سرویس‌های پیشتاز، پیک هاب-توزیع و پس کرایه پیشتاز بیشتر از سایر سرویس‌ها توسط مشتریان این شرکت مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

پستِکس همچنین در این گزارش مبلغ کل انواع سرویس‌های پستی را منتشر کرده است.


تعداد شغل‌های ایجاد شده


پستِکس در این گزارش به آمار شغل‌های جدید ایجاد شده توسط این شرکت در سال ۱۴۰۲ پرداخته است. براساس آمار منتشر شده، ۴۰۰ اشتغال‌ جدید در خانه خلاق و نوآوری پستکس ایجاد شده است. از این تعداد میزان ۳۵۰ شغل مربوط به نمایندگی‌های این شرکت در سراسر کشور بوده است.

براساس این گزارش، پستکس با استفاده از هوش مصنوعی توانسته است ۳۰ درصد در پیمایش مسافت‌ها و در نتیجه مصرف سوخت صرفه‌جویی کند.

مقایسه عملکرد پستِکس در سال‌های اخیر

با مقایسه عملکرد پستکس در سال ۱۴۰۲ و سال ۱۳۹۸ این شرکت توانسته است تعداد نیروهای ستادی خود را از ۶ نفر به ۳۱ نفر برساند. تعداد مرسولات این شرکت پستی نیز در این مدت زمان از ۱۸۰ هزار مرسوله به ۲ میلیون و ۶۴۰ هزار مرسوله رسیده است.

میزان فروش این شرکت در سال ۱۳۹۸، مبلغ ۳۳۶۳ میلیون ریال بوده که این میزان در سال گذشته به مبلغ ۶۱۹ هزار و ۶۵۸ میلیون ریال رسیده است.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/y2bm
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.