کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

از این پس شاتل برای صبانت تصمیم می‌گیرد

عضو هیئت‌مدیره صبانت در خصوص فروش 60 درصد از سهام این شرکت به شاتل می‌گوید: شاتل یکی از بازیگردان‌های اصلی بازار unsp است و این فروش با هدف رشد و توسعه فیبر نوری صورت گرفته است

محمدعلی شریفی‌الحسینی، عضو هیئت‌مدیره صبانت، در گفت‌وگو با کارنگ اعلام کرد که ساختار هیئت‌مدیره این شرکت در پی خرید ۶۰ درصد از سهام آن توسط شاتل تغییر خواهد کرد. او گفت که از این پس شاتل در خصوص سیاست‌های کاری صبانت تصمیم‌گیرنده خواهد بود.

حسن شانه‌ساز، رئیس هیئت‌مدیره شاتل پیش‌تر اعلام کرده بود که تصمیم شاتل برای خرید سهام صبانت از اسفند سال ۱۴۰۲ آغاز شده و در ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ نهایی شده است.

همچنین شانه‌ساز در گفته‌های پیشین خود بیان کرده که شاتل با اینکه اکنون سهام‌دار عمده است، هنوز تصمیمی برای جایگزینی سمت مدیرعامل این شرکت ندارد.

در اعلامیه شاتل، هدف اصلی خرید اخیر این شرکت، گسترش شبکه فیبر نوری اعلام شده است. شانه‌ساز البته به دلایل دیگری برای این خرید از جمله کاهش هزینه‌ها، افزایش توانمندی در بازار و افزایش ضریب نفوذ شاتل اشاره کرده است.


برنامه‌ریزی برای اهداف آینده صبانت بر عهده شاتل خواهد بود


شریفی‌الحسینی، در خصوص برنامه‌های گفت: «شاتل ۶۰ درصد از سهام صبانت را خریداری کرده و درباره برنامه‌ریزی‌های آینده این شرکت، شاتل تصمیم‌گیرنده خواهد بود و خریدار باید برنامه‌های آینده را اعلام کند.»

او در مورد هدف از فروش ۶۰ درصد از سهام توضیح داد: «هدف صددرصد توسعه فیبر نوری و یکپارچگی شبکه خواهد بود؛ اگرچه در این‌باره هنوز برنامه مشخصی اعلام نشده است.»

محمدعلی شریفی‌الحسینی، عضو هیئت‌مدیره صبانت

 تغییر ساختار هیئت‌مدیره


شریفی‌الحسینی درباره چگونگی ایجاد تغییرات در ساختار هیئت‌مدیره صبانت توضیح داد: «قطعاً در ساختار هیئت‌مدیره صبانت تغییرات رخ خواهد داد و دو نفر از اعضا از هیئت‌مدیره خارج خواهند شد و این تغییر حداقلی خواهد بود. اما در این مورد که ساختار هیئت‌مدیره صبانت به چه صورت خواهد ماند، شاتل تصمیم می‌گیرد.»

شریفی‌الحسینی تأکید کرد که هنوز برنامه‌های تجاری در آینده مشخص نیست. او در خصوص چرایی فروش ۶۰ درصد از سهام گفت: «شاتل یکی از بازیگردان‌های اصلی بازار unsp است و این فروش با هدف رشد و توسعه فیبر نوری صورت گرفته است.»

شریفی‌الحسینی در ادامه بیان کرد: «بعد از خرید سهام توسط شاتل هنوز جلسه‌ای در خصوص اهداف تجاری و دیگر مسائل بین این دو شرکت برگزار نشده و صبانت در آینده بر اساس تصمیم‌گیری‌های شاتل پیش خواهد رفت.»

او گفت: «شاتل و صبانت با یکدیگر غریبه نیستند و سابقه کاری ۱۵ تا ۲۰ ساله با یکدیگر دارند و از ابتدای صدور پروانه این شرکت با یکدیگر همکاری نزدیک داشته‌اند. برای مثال یکی از همکاری‌های مشترک این دو شرکت، سهام‌داری مشترک شرکت پارس سی‌تی ارتباط است؛ بنابراین همکاری و فروش سهام صبانت به شاتل اتفاق غیرمنتظره‌ای نیست و در راستای همکاری این دو شرکت است. تنها اتفاقی که رخ می‌دهد هم‌افزایی بیشتر میان صبانت و شاتل خواهد بود.»

لازم به ذکر است که هر دو شرکت شاتل و صبانت دارای پروانه unsp هستند. دارندگان این پروانه که شرکت‌های فعال در حوزه فیبر نوری هستند می‌توانند با حمایت و تسهیلات بیشتری نسبت به پروانه قبلی خود به توسعه شبکه فیبر نوری بپردازند.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/rnzm
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.