کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

گزارش یک‌ساله سرویس بین‌شهری تپسی منتشر شد / رشد 10 برابری محصول جوان تپسی

شرکت تپسی برای اولین‌بار گزارش یک‌ساله سرویس بین‌شهری تپسی را منتشر کرده است. این سرویس بیش از یک سال است که فعالیت می‌کند و با توجه به گزارش سالانه تپسی از این سرویس شاهد رشد 10 درصدی این قسمت از خدمات تپسی هستیم.

در گزارش یک‌ساله فعالیت سرویس بین‌شهری تپسی اطلاعاتی از بیشترین درآمد سفیر بین‌شهری و بیشترین میزان سفر از سوی مسافر ارائه شده است. بررسی‌های گزارش یک‌ساله سرویس بین‌شهری تپسی متوجه رشد 10 برابری این محصول تپسی خواهیم شد. این محصول از سال 1401 در دسترس کاربران تپسی قرار گرفته است و تا کنون در 34 شهر فعال شده است.

اکنون این محصول قابلیت استفاده در مسیرهای بالای 500 کیلومتر را دارد و در سراسر کشور قابل استفاده است؛ درحالی که پیش از این سرویس بین شهری تپسی تنها در شهرهایی که خدمات تپسی ارائه می‌شد قابلیت استفاده داشت.


رشد ۱۰برابری تعداد سفرها در یک سال


طبق گزارش منتشرشده، از ابتدای شکل‌گیری این محصول که با اربعین سال ۱۴۰۱ هم‌زمان بود، تپسی رشدی ۱۰برابری در تعداد سفرهای محصول جدیدش تجربه کرده است. این در حالی است که آغاز کمپین‌های این شرکت برای ترویج سرویس بین‌شهری از اردیبهشت ۱۴۰۲ آغاز شد که در نتیجه، آمار فروش در چهار ماه، رشدی مشابه هفت ماه قبل داشته است.


بیشترین جابه‌جایی در مسیر قم-تهران


آمار مسیرهای پرتردد سرویس بین‌شهری بخش دیگر این گزارش است. طبق این اطلاعات، تردد بین دو شهر تهران و قم با فاصله زیاد به نسبت سایر مسیرها در صدر جدول قرار دارد. به عبارت دیگر، آمار مسیرهای قم-تهران و تهران-قم با مجموع ۲۶ درصد از حجم سفرهای تپسی بین‌شهری، از نیاز شهروندان قم به رفت‌و‌آمد بیشتر با تهران حکایت دارد. همچنین حضور مسیر مشهد-نیشابور در لیست مسیرهای پرتردد در شرایطی که شهرهای تهران و کرج، دست‌کم مبدأ یا مقصد تمامی موارد لیست هستند، جالب توجه است.


تهران، قم و اصفهان پرتکرارترین مبدأها و حضور نیشابور در مقاصد پرتردد


در ادامه این گزارش، تپسی شهرهای کشور را از منظر مبدأ و مقصد مقایسه کرده است. با مطالعه دو جدول زیر درمی‌یابیم که بیشترین سفرها از چه شهرهایی آغاز شده و به کدام مقاصد بوده است.


سفرها در دوران اربعین چگونه بوده است؟


این گزارش علاوه بر داده‌های آماری از شهرهای مختلف، به‌طور ویژه، رفتار کاربران در دوران اربعین (۱ تا ۱۵ شهریور) را نیز مطالعه کرده است. دلیل این اقدام، پیک شدن درخواست سفر به مرزهای زیارتی در این بازه زمانی و جذابیت مقاصد محبوب آنها عنوان شده است.

طبق پیش‌بینی‌ها، سفر از تهران به مرزهای غربی کشور به مناسبت اربعین با فاصله بیشتر از سایر شهرهای کشور بوده است. در این آمار کرج، اصفهان، شیراز و کرمانشاه در رتبه‌های بعدی قرار دارند. نکته جالب دیگر در این بین، جذابیت مرزها یا استان‌های غربی کشور برای زائرین است؛ جایی که با درنگ بیشتر در این قبیل سفرها، شاهد جذابیت مرز مهران به نسبت سایر مقاصد در این دوران هستیم.


ترین‌ها در سال اول فعالیت تپسی بین‌شهری


تپسی در گزارش خود آمارهایی از رکوردداران سفر در ناوگان بین‌شهری این شرکت منتشر کرده که در نوع خود جالب توجه است. در سمت مسافر، یک خانم با ۱۰۰ سفر در مسیر کرج-قزوین رکورددار جابه‌جایی بین‌شهری بوده و در سمت مقابل، راننده‌ای با ۱۲۲ سفر بین‌شهری در بازه یک‌ساله پرسفرترین سفیر این محصول لقب گرفته است. او در مجموع توانسته درآمدی ۱۸۱ میلیون تومانی داشته باشد. اصفهان-تهران، شیراز-اصفهان و تهران-اصفهان جاده‌های مورد علاقه او از میان ۱۷ مسیر ترددش بوده است. 

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/odtd
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.