کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

کارنگ صدوبیست‌ونهم منتشر شد

جدیدترین شماره هفته‌نامه اقتصاد نوآوری کشور با عکس جلدی از محسن رحمتی، مدیرعامل شرکت پردازش اطلاعات مالی کاریزما منتشر شده است. او در گفت‌وگوی خود از جدایی‌ناپذیری حوزه مالی و فناوری و همچنین نقش پررنگ فناوری در توسعه ابزارهای مالی می‌گوید.

بر اساس تجربیات رحمتی از جایی به بعد به سدی برخورد می‌کنید و نمی‌توانید جلوتر بروید و این سد، سد فناوری است. به گفته او اگر فکری به حال این سد نکرده باشید، هر چقدر هم در نوآوری در حوزه مالی کار کنید این سد در یک جایی رشد شما را محدود می‌کند و به یک سقف شیشه‌ای برخورد می‌کنید.

میثم سلیمانی، سردبیر هفته‌نامه کارنگ نیز در سرمقاله این شماره، به سومین دوره رویداد ۹ ژانویه و مسیر بلوغ آن می‌پردازد. به گفته سلیمانی رویداد ۹ ژانویه در بدو تولد خود در دی‌‌ماه ۱۴۰۰، اولین قدمش را برداشت تا نشان دهد کسب‌وکارهای حوزه رمزارز و بلاکچین را نمی‌توان به آسانی نادیده گرفت و باید اجازه داد کسب‌وکارهای این حوزه در فضای رسمی فعالیت کنند. حالا این رویداد در سومین دوره خود قصد دارد نشان دهد این اکوسیستم بسیار متفاوت‌تر از گذشته است و بازیگران این صحنه در حال‌‌ رشد، تغییر و پوست‌اندازی هستند.

در صفحه لجستیک این شماره کارنگ با مهناز علمایی، مدیرعامل اسپید گفت‌وگو گرده‌ایم که ضمن اعلام خبر افتتاح هاب‌های جدید این شرکت، از تلاش مجموعه اسپید در سالیان گذشته در راستای تقویت و فرهنگ‌سازی حضور بانوان در تمامی عرصه‌ها می‌گوید.

علمایی می‌گوید: «در تعهدات اسپید آمده است که در کنار توسعه خدمات حمل‌ونقل، برای پیشروی در توازن جنسیتی و حمایت از زنان در این صنعت پیشقدم باشد. مروری بر کارنامه اسپید و بانوان جذب‌شده در این سال‌ها، نشان می‌دهد که بر سر این تعهد مانده‌ایم.»

در دیگر گفت‌وگوی لجستیکی این شماره به سراغ بابک هوشمند، مدیرعامل زودکس رفته‌ایم و به موضوع انحصارگرایی در بازار سفارش آنلاین غذا پرداخته‌ایم. به اعتقاد هوشمند ورود دیگر بازیگران به حوزه دلیوری غذا، به شکسته شدن انحصارطلبی در این حوزه کمک می‌کند.

به گفته هوشمند برخی از شرکت‌ها به رقابت سالم در بازار اعتقاد ندارند و می‌خواهند به هر ترتیب که هست رقیب را از پا در بیاورند و او را از میدان بازی حذف کنند.

همچنین به بهانه سومین رویداد ۹ ژانویه به سراغ سهراب ثامنی، مدیرعامل زربان رفتیم و با او در مورد ترندهای جهانی حوزه رمزارز و بلاکچین صحبت کردیم. ثامنی باور دارد بیشتر استارتاپ‌های بلاکچینی در ایران که بزرگ و موفق شدند، مختص حوزه صرافی هستند و این موضوع جایگاه اکوسیستم داخلی بلاکچین را متزلزل می‌کند، چون احتمالاً در دو، سه سال آینده با یک افول در این بخش مواجه خواهد شد.

در این شماره همچنین به سراغ فرهاد فلاح، مدیرعامل آبان‌تتر؛ صالح خواجه‌دلویی، مدیرعامل هیتوبیت؛ فرزان فرج‌پور، مدیرعامل صرافی اکس‌اونیکس؛ سجاد حسن‌زاده، مدیرمحصول فرهاد اکسچنج؛ سیدعلی خوئی، مدیر بازاریابی محصول نوبیتکس؛ راضیه صباغیان، معاون توسعه نهادها و ابزارهای کاریزما و فاطمه جعفری، مدیر گروه پروژه کاریزما رفته‌ایم و با آنها در مورد تحولات اکوسیستم رمزارز، نیازهای این صنعت و همچنین رویداد ۹ ژانویه گفت‌وگو کردیم.

در صدوبیست‌ونهمین شماره کارنگ نگاهی هم به ماجرای هک اسنپ‌فود و اقدامات این مجموعه پس از این اتفاق داشته‌ایم. اسنپ‌فود در مذاکرات خود با هکرها توانست از فروش اطلاعات کاربرانش جلوگیری کند.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/bu2h
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.