کارنگ رسانه اقتصاد نوآوری است. در کارنگ ما تلاش داریم کسبوکارهای نوآور ایرانی، استارتاپها، شرکتهای دانشبنیان و دیگر کسبوکارها کوچک و بزرگی که در بخشهای مختلف اقتصاد نوآوری در حال ارائه محصول و خدمت هستند را مورد بررسی قرار دهیم و از آینده صنعت، تولید، خدمات و دیگر بخشهای اقتصاد بگوییم. کارنگ رسانهای متعلق به بخش خصوصی ایران است.
در جلسه ۵۹۰ شورای رقابت مقرر شد به منظور تسهیل و تمهید رسیدگی به رویههای ضدرقابتی در بازارهای مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات و کسبوکارهای مرتبط با فضای مجازی، کارگروه تخصصی اقتصاد دیجیتال با عضویت ساترا در موضوعات تخصصی مربوط به بازار صوت و تصویر فراگیر تشکیل شود.
اعضای کارگروه
در متن مصوبه شورای رقابت در خصوص تشکیل کارگروه اقتصاد دیجیتال با عضویت ساترا در حوزه صوت و تصویر فراگیر آمده است: در راستای اختیارات شورای رقابت موضوع فصل نهم قانون اجرای سیاستهای کلی اصل (۴۴) قانون اساسی و به استناد بند ۳ ماده ۵۸ قانون مزبور، به منظور تسهیل و تمهید رسیدگی به رویههای ضدرقابتی در بازارهای مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات و کسبوکارهای مرتبط با فضای مجازی، کارگروه تخصصی اقتصاد دیجیتال که در این دستورالعمل «کارگروه» نامیده میشود، ذیل شورای رقابت به شرح زیر تشکیل میشود:
ماده ۱) ترکیب اعضای کارگروه به شرح زیر است:
۱-۱. یک نفر از اعضای شورای رقابت بهعنوان رئیس کارگروه به انتخاب شورای رقابت
۱-۲. دو متخصص حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات به انتخاب و حکم رئیس شورای رقابت
۱-۳. معاونین اقتصادی و حقوقی مرکز ملی رقابت
۱-۴. رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی
۱-۵. رئیس مرکز ملی فضای مجازی
تبصره ۱- در موضوعات مربوط به بازار صوت و تصویر فراگیر، رئیس سازمان تنظیم مقررات رسانههای صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا) و در موضوعات مربوط به تجارت الکترونیکی، رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی نیز عضو کارگروه هستند.
تبصره ۲- معاون اقتصادی مرکز ملی رقابت، دبیر کارگروه است.