کارنگ رسانه اقتصاد نوآوری است. در کارنگ ما تلاش داریم کسبوکارهای نوآور ایرانی، استارتاپها، شرکتهای دانشبنیان و دیگر کسبوکارها کوچک و بزرگی که در بخشهای مختلف اقتصاد نوآوری در حال ارائه محصول و خدمت هستند را مورد بررسی قرار دهیم و از آینده صنعت، تولید، خدمات و دیگر بخشهای اقتصاد بگوییم. کارنگ رسانهای متعلق به بخش خصوصی ایران است.
اندازه بازار جهانی اشتراک رسانههای اجتماعی از ۱۷.۰۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲ به ۲۱.۹۱ میلیارد دلار در انتهای سال ۲۰۲۳ با نرخ رشد مرکب سالانه (CAGR) ۲۸.۳ درصد خواهد رسید. جنگ روسیه و اوکراین شانس بهبود اقتصاد جهانی از همهگیری کووید ۱۹ را حداقل در کوتاهمدت مختل کرد.
جنگ بین این دو کشور به تحریمهای اقتصادی چندین کشور، افزایش قیمت کالاها و اختلال در زنجیره تأمین منجر شده که باعث تورم در سراسر کالاها و خدمات شده و بسیاری از بازارها را در سراسر جهان تحت تأثیر قرار داده است. انتظار میرود اندازه بازار اشتراک رسانههای اجتماعی تا ۵۳.۹۷ میلیارد دلار افزایش یابد.
با این حال، بازار جهانی اشتراک رسانههای اجتماعی با این تحریمها و تورم که بیشتر از همه در کشورهای در حال توسعه تأثیر میگذارد، همچنان در حال رشد است. این بازار در حال تبدیل به یکی از مهمترین بخشهای بازاریابی در سراسر جهان است و حتی بسیاری از کسبوکارها، برای تبلیغات خود، تمرکز خود را بیشتر به این بخش از بازار معطوف کردهاند.
در حال حاضر، شبکههای اجتماعی معروف مانند فیسبوک، توییتر، اینستاگرام و لینکدین، بیش از ۴.۲ میلیارد کاربر فعال دارند که این تعداد در سالهای آینده رشد خواهد کرد. این شبکههای اجتماعی، با ارائه امکانات بازاریابی به کسبوکارها، شرکتها و پروژههای مختلف کمک میکنند تا با مخاطبان خود در تعامل بیشتری باشند و از طریق تبلیغات خود، فروششان را افزایش دهند.
هرچند بخش مهمی از درآمدهای شبکههای اجتماعی از فروش دادههای تجمیعی کاربران است، اما ظاهراً آنها به این مدل درآمدی بسنده نکردهاند و حالا توییتر پس از خطشکنی، متا را هم به این بازی کشانده است. چیزی که از نظر برخی دلالی داده نامیده میشود، بارها اطلاعات و حریم خصوصی کاربران را به خطر انداخته است. همه اینها نشان از یک پوستاندازی در این صنعت دارد و شاید زمینهساز ظهور نسل جدیدی از شبکههای اجتماعی باشد.