کارنگ رسانه اقتصاد نوآوری است. در کارنگ ما تلاش داریم کسبوکارهای نوآور ایرانی، استارتاپها، شرکتهای دانشبنیان و دیگر کسبوکارها کوچک و بزرگی که در بخشهای مختلف اقتصاد نوآوری در حال ارائه محصول و خدمت هستند را مورد بررسی قرار دهیم و از آینده صنعت، تولید، خدمات و دیگر بخشهای اقتصاد بگوییم. کارنگ رسانهای متعلق به بخش خصوصی ایران است.
سیکوئیا (Sikoia) که یک استارتاپ مستقر در لندن است و اگرچه تلفظ نامش شبیه Sequoia اما نباید با آن اشتباه گرفته شود، موفق به جذب سرمایه شده است. در یک دور اولیه سرمایهپذیری به رهبری ویسی مسموچوآل ونچر (MMV) و با همکاری سه سرمایهگذار دیگر؛ یعنی کوآلیشن کپیتال، وارلیبرد و سیدکمپ، شش میلیون دلار جمعآوری کرده است. این سرمایه به شکل تعهدی است و در چند قسط به این استارتاپ پرداخت خواهد شد.
بهبود تجربه مشتری با تمرکز بر فینتک
این استارتاپ فینتکی اعلام کرده مأموریتش این است که با بررسی چشمانداز ارائهدهندگان خدمات فینتک که این روزها بهطور فزایندهای تکهتکهشده و اغلب گیجکننده است، به شرکتها کمک کند استفاده بهتری از دادههایی که در دسترسشان است داشته باشند. سیکوئیا با یکسانسازی دادهها و APIهای شخص ثالث و ترکیب گردش کار خودکار با مجموعهای از تجزیه و تحلیلهای دقیق، قابلیتهای تصمیمگیری سریعتر، افزایش کارایی و کاهش ریسک نظارتی را در امور مالی به مشتریان خود نوید میدهد.
این سرمایه جدید مجموع جذب سیکوئیا را از ابتدای راهاندازی به ۸.۳ میلیون دلار میرساند. به گفته مدیرعامل سیکوئیا که یکی از بنیانگذاران و سرمایهگذار سابق سافتبنک ویژن فاند است، این جذب سرمایه کمک میکند این کسبوکار گسترش بینالمللی خود را تسریع کند، پوشش دادهها و اتوماسیون گردش کار بیشتری ارائه دهد، و فناوری منحصربهفردی را برای کمک به مشتریان خود در داشتن یک تجربه استثنایی توسعه دهد.
تمرکز بر دادههای مالی در کسبوکارها
همبنیانگذار سیکوئیا میگوید با توجه به اینکه کسبوکارها و مؤسسات مالی تحت نظارت، مجبور به جمعآوری دستی و تأیید اطلاعات مشتری از طریق منابع ذخیرهشده هستند، این فرآیند میتواند زمانبر، پرهزینه و پرخطا باشد؛ فرایندی که اغلب منجر به تأخیر در ورود مشتریان جدید و افزایش ریسک کسبوکارها میشود. به گفته او، دقیقاً مشکلی که سیکوئیا به آن میپردازد در همینجا نهفته است.
الکسیس راگ توضیح میدهد: «علاوه بر ارزیابی مشتریان متقاضی محصولات مالی، بسیاری از مشتریان سیکوئیا مشتریان تجاری بینالمللی را تأیید میکنند. آنها نیاز به ارزیابی اطلاعات از چندین منبع داده عمومی و خصوصی دارند که هم خود شرکت و هم مدیران، سهامداران و نهادهای مرتبط با آن را پوشش دهد؛ امری که اغلب منجر به تجربه ضعیف مشتری و هزینههای عملیاتی غیرضروری میشود. سیکوئیا میخواهد این مشکلات فینتکی را برای شرکتها حل کند.»