کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

محمدمهدی صادق از ورود گام‌به‌گام هوش مصنوعی به تپسی می‌گوید / اثر مثبت هوش‌ مصنوعی در رشد کسب‌وکارها

هو‌ش‌ مصنوعی از نوین‌ترین مفاهیم دنیای نوآوری‌های دیجیتال است. چند سالی می‌شود که این نوآوری آهسته راه خود را به تمامی وجوه دیجیتالی باز می‌کند؛ اما می‌توان گفت مدت زمان کوتاه‌تری است که کسب‌وکارها به صورت گسترده به فکر استفاده از این فناوری در ساز‌وکارهای خود هستند.

اما هوش مصنوعی چگونه راه‌ خود را در کسب‌وکارهای اقتصاد دیجیتال ایران باز می‌کند و چه تأثیری بر آینده این کسب‌وکارها خواهد گذاشت؟ شرکت تپسی مانند بسیاری از کسب‌وکارهای اقتصاد دیجیتال ایران سعی می‌کند از هوش‌ مصنوعی برای ارائه خدمات بهتر یا پیشبرد اهداف خود،‌ بهره بیشتری ببرد.

محمد‌مهدی صادق، معاون شرکت تپسی، از چگونگی ورود هوش‌ مصنوعی در وجوه مختلف تپسی می‌گوید. به گفته معاون این شرکت، تپسی گام‌به‌گام این فناوری نوین را وارد کسب‌وکار خود کرده و در حال توسعه هوش‌ مصنوعی در تپسی است.


طراحی سیستم قیمت‌گذاری در تپسی با هوش‌ مصنوعی


محمدمهدی صادق، معاون شرکت تپسی در مورد چگونگی ورود هوش‌ مصنوعی به این سازمان توضیح داد: «چندی پیش هوش‌ مصنوعی در شرکت ما جایی نداشت. اما به عنوان گام‌های نخست، برای تخمین زمان سفر به عده‌ای از برنامه‌نویس‌هایمان آموزش‌هایی دادیم. در ادامه به نقطه قیمت‌گذاری که رسیدیم، متوجه شدیم باید در تپسی هوش ‌مصنوعی را توسعه بیشتری بدهیم.

با توجه به اینکه قیمت‌گذاری نقطه کلیدی کسب‌وکار ما بود، تصمیم گرفتیم این سیستم را با هوش‌ مصنوعی طراحی کنیم و به نتیجه بهتری برسیم. در مرحله بعد نیز برای تخصیص سفیر به مسافر از مدل‌های هوش ‌مصنوعی استفاده کردیم. نکته این است که ما در تمام مراحل از هوش‌‌ مصنوعی برای تعریف متریک‌های علمی موفقیت استفاده کردیم. تمام متریک‌های کاربری هوش‌‌ مصنوعی ما یا در تعداد سفر یا در درآمد بود، یا در نهایت مفهومی بود که به پول تبدیل می‌شد و این به رشد هوش‌‌ مصنوعی در سیستم ما کمک کرد. ما در استفاده از هوش ‌مصنوعی گام‌به‌گام پیش رفتیم تا در نهایت بدانیم که این فناوری در کدام بخش‌های کسب‌وکار ما کمک‌کننده خواهد بود.»

معاون تپسی ادامه داد: «کم‌کم در حوزه‌های جلوگیری از کلاهبرداری، ارائه خدمات بهتر به مسافران و سفیران، تطبیق هویت سفیران و احراز هویت‌ آنها و پیش‌بینی سفر مسافران از هوش‌ مصنوعی بهره بیشتری بردیم و این‌گونه بود که هوش‌‌ مصنوعی در تمام تیم پخش شد.»

محمدمهدی صادق افزود: «ما در چهار ماه اخیر یک مرحله دیگر نیز در به‌کارگیری هوش‌ مصنوعی فراتر رفتیم و تیم هوش‌ مصنوعی ما پیشنهاد داد تا برخی موارد که تا پیش از این دستی انجام می‌شد، اکنون با استفاده از تیم فناوری به طور خودکار انجام شود تا به صورت حداکثری از خطای انسانی جلوگیری شود.»

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/lhlt
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.