کارنگ رسانه اقتصاد نوآوری است. در کارنگ ما تلاش داریم کسبوکارهای نوآور ایرانی، استارتاپها، شرکتهای دانشبنیان و دیگر کسبوکارها کوچک و بزرگی که در بخشهای مختلف اقتصاد نوآوری در حال ارائه محصول و خدمت هستند را مورد بررسی قرار دهیم و از آینده صنعت، تولید، خدمات و دیگر بخشهای اقتصاد بگوییم. کارنگ رسانهای متعلق به بخش خصوصی ایران است.
راستش را بخواهید این سختترین یادداشتی است که تا به امروز نوشتهام. بارها کلمات را در ذهنم کنار هم چیدم و خطشان زدم ولی باز هم نتوانستم به ترکیبی برسم که راضیام کند و در نهایت باز از نو نوشتم و پاک کردم.
میتوانم بگویم در ۱۰، ۱۲ سالی که از عمر حضورم در مطبوعات میگذرد، همیشه شانس همکاری با افرادی را داشتهام که بزرگوارانه بر خطاهایم چشم پوشیدهاند و راه را برای یادگیری و ارتقا باز گذاشتهاند. طی این سالها شاهد هیچکدام از رفتارهای تبعیضآمیز جنسیتزدهای که حضور در یک کسبوکار را برای زنان دشوار یا فرسایشی میکند، نبودهام و در عوض همراهی و اعتماد و صبوری نصیبم شده است.
«کارنگ» نیز از این قاعده مستثنا نبود و زمینهای فراهم کرد تا اولین سردبیریام را در نهایت همراهی مدیران مجموعه و همکارانم تجربه کنم. اما کسانی که در هفتهنامه کار کردهاند، میدانند این مدل از کار مطبوعاتی تا چه اندازه با استرس و دشواری همراه است و تعطیلی نمیشناسد و همین مسئله میتواند فرد را در ادامه مسیر فرسوده کند. به همین دلیل بعد از گذشت دو سال و نیم، این آخرین شمارهای است که در کارنگ حضور دارم.
خوشبختانه طی این سالها کارنگ قوت و قدرتی پیدا کرده و از یک رسانه گمنام به یک رسانه معتبر و نامآشنا تبدیل شده است. روزهای ابتدایی با هر کسی که تماس میگرفتم، متن آمادهای در ذهن داشتم تا بعد از گفتن نام کارنگ درباره مأموریتها و رویکرد و حوزه فعالیتش توضیح مختصری بدهم و افراد را مجاب به مصاحبه یا ارائه اظهار نظر کنم. اما این رسانه طی مدتزمانی کوتاه چنان ساختاری پیدا کرده که دیگر بود و نبود یک فرد نمیتواند تأثیر چندانی بر ادامه مسیرش بگذارد و این مسئله در فضای مطبوعاتی این سالها که فعالیت در آن روزبهروز دشوارتر میشود، بسیار مهم است.
کارخانه نوآوری رسانه راهکار که کارنگ بخشی از آن است، برنامههای بزرگی دارد که نزدیکترین آنها برگزاری رویداد برند کارفرمایی است. راهکار در این رویداد روی موضوعی دست گذاشته که هنوز بسیاری از شرکتها توجه چندانی به آن ندارند یا درک کاملی از ابعاد گوناگون آن. اما در شرایطی که آمار مهاجرت نیروهای متخصص از کشور نگرانکننده است، داشتن شناخت کامل از برند کارفرمایی یکی از مهمترین وظایف سازمانها خواهد بود. بر این اساس توصیه میکنم این رویداد را جدی بگیرید و در آن حضور داشته باشید.
من از کارخانه نوآوری رسانه راهکار با کولهباری از خاطرات خوش خواهم رفت و امیدوارم این «راه» و این «کار» پرتوانتر از گذشته ادامه داشته باشد.