کارنگ رسانه اقتصاد نوآوری است. در کارنگ ما تلاش داریم کسبوکارهای نوآور ایرانی، استارتاپها، شرکتهای دانشبنیان و دیگر کسبوکارها کوچک و بزرگی که در بخشهای مختلف اقتصاد نوآوری در حال ارائه محصول و خدمت هستند را مورد بررسی قرار دهیم و از آینده صنعت، تولید، خدمات و دیگر بخشهای اقتصاد بگوییم. کارنگ رسانهای متعلق به بخش خصوصی ایران است.
مدتهاست که اهمیت لینکدین برای بازاریابی میانشرکتی (B2B) مشخص شده و بسیاری از متخصصان، آن را بهترین شبکه اجتماعی برای بازاریابی B2B میدانند. ولی کسبوکارهای بسیاری از ظرفیت بازاریابی مصرفی (B2C) در لینکدین غافلاند. اما چرا؟ آیا متخصصان نمیتوانند مصرفکننده خدمات یا کالایی باشند؟
متخصصان حوزه بازاریابی، توسعهدهندگان محصول و… هم وقتی از کار فارغ میشوند، ممکن است زمان فراغتشان را با دیدن فیلم و سریال پر کنند. در این حالت چه اشکالی دارد شبکههای خانگی در میان چرخیدن این متخصصان در لینکدین به آنها یادآوری کنند که برای وقت فراغتشان میتوانند روی خدمات آنها حساب کنند؟
برای بازاریابی B2C در لینکدین باید به چند نکته توجه کنید.
از ابزارهای لینکدین برای هدفمندکردن تبلیغات استفاده کنید
برای فعالیت در لینکدین هم مثل سایر شبکههای اجتماعی نخستین قدم شناخت مخاطب هدف است. پس از شناخت مخاطب هدف، شما از طریق ابزارهای لینکدین میتوانید دقیقاً به مخاطب دلخواهتان دسترسی یابید.
به زبان لینکدین حرف بزنید
لحن آدمها در سر کار با لحن آنها در جمع دوستانشان فرق دارد. زبان لینکدین به زبانی که ما برای معاشرت در محیطهای رسمی انتخاب میکنیم نزدیکتر است. بسیاری از کسبوکارها فکر میکنند وقتی از رسمیبودن زبان در لینکدین حرف میزنیم، یعنی نباید از طنز استفاده کنیم، اما همه میدانیم اندکی طنز در گفتوشنودهای رسمی بسیار جذاب است. حضور نویسنده تبلیغاتی خوب در یک کسبوکار و استفاده بجای او از طنز در محتواها میتواند شما را از رقبایتان متمایز کند.
محصول را رها کنید و به ارزش بچسبید!
در لینکدین به جای پرداختن به یک کالا یا خدمات خاص، به سراغ ارزشی که آن کالا یا خدمات برای دنبالکنندگان میآفریند، بروید. مثلاً یک برند پوشاک ورزشی نباید فقط تصاویر و ویدئوهایی را پست کند که درباره کالای خاصی
[…] یک نظر عجیب و توأم با بیاحترامی درباره زنان را در لینکدین پسندیده است. او همچنین پس از تجربیات منفی مصاحبه به […]