کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

دوچرخه‌های منعطف حمل بار شهری

افزایش سرمایه ۲۱ میلیون یورویی استارتاپ آلمانی اونوموشن

نگین نظری/ کمپانی اونوموشن مستقر در برلین، برای توسعه انجام لجستیک شهری هوشمند، وسایل حمل‌ونقل برقی کوچکی روانه بازار کرده که قابلیت بزرگ‌شدن یا کم و زیاد شدن دارند. این شرکت، موتورهای برقی دارای یک محفظه درونی و کانتینری قابل اتصال دارد، چند صد دستگاه وسیله نقلیه را توسط شرکای لجستیکی خود مانند DPD، UPS و هرمس، روانه جاده‌های آلمان کرده و گفته این رقم تا چندین هزار دستگاه در سراسر اروپا و آمریکای شمالی قابل افزایش است.
اونوموشن تأمین مالی شش میلیون یورویی سری A خود را هم انجام داده و در حال راه‌اندازی توزیع اوراق قرضه برای کسب ۱۵ میلیون یوروی دیگر با همراهی بانک GLS است. سرمایه‌گذاران سری A این استارتاپ عبارت‌اند از: پروزا ونچرز،
zu na mi ، شورای نوآوری اروپا (EIC) و چند سرمایه‌گذار دیگر.

اونوموشن پس از شروع تولید در مقر اصلی خود در برلین، اکنون می‌خواهد ظرفیت‌های تولید و همچنین توزیع دوچرخه برقی برای حمل بار را افزایش دهد و به بازارهای بیشتری ورود کند. در نتیجه، انتظار می‌رود فروش این دوچرخه‌ها به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

به گفته مؤسس کمپانی، آنها بدهی خود را پس از هفت سال و با نرخ بهره ۵.۵ درصد باز پس خواهند داد. بنیان‌گذار این مجموعه اذعان داشت که آنها به واسطه وامی که دریافت می‌کنند، عملکرد خود را با تولید بیشتر وسایل نقلیه ارتقا خواهند داد.

این شرکت به‌دنبال یافتن راه‌حلی مؤثر و پایدار برای تأمین منابع مالی از دیگر شرکت‌های لجستیکی شهری جهت تحویل بسته‌ها به نواحی پرجمعیت شهری است و می‌گوید این هدف زمانی به دست می‌آید که شهرها و شرکت‌های لجستیک بیشتری به سمت راه‌حل‌های پایدارتر و کارآمدتر برای تحویل بسته‌ها در مراکز شهری شلوغ رفته باشند.

بنیان‌گذار این کمپانی در مصاحبه‌ای می‌گوید: «ما می‌خواهیم به بازارهای بین‌المللی اروپا از جمله شهرهایی چون بروکسل و پاریس و به‌دنبال آن ایالات متحده و کانادا ورود کنیم.» او ادامه می‌دهد: «ما خواستار آن هستیم وسایل نقلیه خود را از طریق اضافه‌کردن ویژگی‌های جدید و ساخت نمونه‌های نوین ارتقا بخشیم. همچنین با جذب سرمایه‌ای که کرده‌ایم، به سرمایه‌گذاری روی تیم بازاریابی و فروش علاقه‌مند هستیم.»

به مشتریان کمپانی اونوموشن پیشنهاد شده ماهیانه مبلغی را بابت استفاده از وسایل نقلیه، کانتینرها و همچنین نگهداری و سرویس آنها پرداخت کنند. علاوه بر این، این شرکت، نرم‌افزارهایی مانند مدیریت ناوگان و به‌روزرسانی بی‌سیم را برای این موتورهای برقی تهیه کرده ‌است.

مدیر این کمپانی می‌گوید: «به‌دلیل سیستم یکپارچه شرکت، آنها کار طراحی و مونتاژ این موتورها را خودشان بر عهده دارند و این ویژگی به آنها این اجازه را می‌دهد تا محصولات خود را بر اساس نیازهای مختلف مشتریان بسازند. برای مثال یک مشتری در حوزه آی‌تی برای حفظ ایمنی لپ‌تاپ‌ها و سایر گجت‌ها از کانتینرهایی که با محفظه خاصی طراحی شده‌ بود، استفاده می‌کند.»

اکثر مشتریان اونوموشن، تحویل‌سواران مخصوص به خود را دارند، اما این استارتاپ به‌آرامی در حال رشد واحد تجاری دیگری است که یک تیم عملیات و گروه اجرای لجستیکی را ارائه می‌دهد. مدیر کمپانی اونوموشن می‌گوید ۱۵ تا ۲۰ درصد از درآمد سالیانه آنها از خدمات لجستیکی به‌عنوان یک سرویس تأمین به دست خواهد آمد.

او می‌افزاید: «بسیاری از مشتریان ما اظهار داشته‌اند که یافتن راننده و سازمان‌دهی لجستیک لست‌مایل دلیوری (تحویل درب منزل) مشکلی بزرگ برای این مجموعه‌ها به حساب می‌آید. بدین خاطر ما برای برخی مشتریان خود هر اقدامی اعم از ارائه وسیله نقلیه تا فرستادن راننده را انجام خواهیم داد.»

او اضافه می‌کند: «آنها قصد دارند خدمات خود را به شهرهای آلمان به‌جز برلین و هامبورگ که در حال حاضر در آنجا حضور دارند، گسترش دهند.» او گفته برای خدمات خود، صفی از مشتریان جدید دارند.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/t3nm
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.