وزارت صمت اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی را به ۲ اتحادیه تفکیک کرد

وزارت صنعت، معدن و تجارت با تفکیک اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی به دو اتحادیه کسب و کارهای مجازی «توزیعی» و اتحادیه کسب و کارهای مجازی «خدماتی» موافقت کرد.

با توجه به سیاست‌های وزرات صنعت، معدن و تجارت، مبنی بر تولیت تمام فعالیت‌های مربوط به یک دفتر رشته تخصصی توسط همان دفتر و اظهارنظرهای کارشناسی که در این خصوص صورت گرفته است، اعلام شد که اتحادیه کشوری کسب‌وکار مجازی، شامل کسب و کارهایی با دو فعالیت عمده توزیعی و خدماتی است.

گفتنی است اعلام شده تجمیع تمام فعالیت‌های گوناگون کسب‌وکار مجازی در یک اتحادیه از ابتدا به علت کمبود اعضا اتفاق افتاد اما با رشد تعداد فعالان این عرصه در سال‌های اخیر، نارضایتی‌هایی در خصوص انجام وظایف این اتحادیه به وجود آمد. در همین راستا درخواست پیشنهاد تفکیک اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی به دو اتحادیه از سوی معاون تجارت و خدمات وزارت صنعت، معدن و تجارت، مطرح و به سرعت مورد موافقت قرار گرفت.

در حالی وزارت صمت با تفکیک این اتحادیه به دو اتحادیه توزیعی و خدماتی موافقت کرده است که قرار بود انتخابات هیئت مدیره و بازرسین اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی در ۱۹ اردیبهشت ماه برگزار شود.

انتخاباتی که تا چندی پیش با چالش‌های مختلفی رو به رو بوده و تفکیک اتحادیه جدیدترین چالش برگزاری آن خواهد بود.

انتخابات اتحادیه کسب و کارهای مجازی قرار بود در آبان ۱۴۰۰ برگزار شود اما به ۲۳ فروردین ماه موکول شد. اما ۲ روز مانده به برگزاری، این انتخابات باز هم به تعویق افتاده و قرار شد ۱۹ اردیبهشت ماه برگزار شود. گفتنی است برگزاری این انتخابات در سکوت خبری، طی یک ماه اخیر مورد انتقاد بسیاری از فعالان و کاندیداهای این حوزه قرار گرفته بود؛ همچنین شائبه‌هایی درباره تخلفات اتحادیه مطرح شده بود که پس از بررسی‌هایی رد شد.

نمایش لینک کوتاه
کپی لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/fw89 کپی شد

مطلب قبلی

مطلب بعدی

مطالب پیشنهادی

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شماره جدید هفته‌نامه کارنگ​

پربازدید‌ترین

جدید‌ترین

هوش مصنوعی جای نبوغ و اراده انسان را نمی‌گیرد

کارنگ ۱۶۳ منتشر شد

یک هدف صد مدیرعامل را زیر یک سقف جمع کرد