کارنگ رسانه اقتصاد نوآوری است. در کارنگ ما تلاش داریم کسبوکارهای نوآور ایرانی، استارتاپها، شرکتهای دانشبنیان و دیگر کسبوکارها کوچک و بزرگی که در بخشهای مختلف اقتصاد نوآوری در حال ارائه محصول و خدمت هستند را مورد بررسی قرار دهیم و از آینده صنعت، تولید، خدمات و دیگر بخشهای اقتصاد بگوییم. کارنگ رسانهای متعلق به بخش خصوصی ایران است.
در این شماره گفتوگویی با مهدی شجاری انجام شده است؛ بلاگری که بیش از یک میلیون نفر صفحه «موبونیوز» او را در اینستاگرام دنبال میکنند و شجاری نیز با کمک تیمی حرفهای در تلاش است محتوایی مناسب و مطلوب در حوزه موبایل و لوازم جانبی در اختیار آنها بگذارد. او معتقد است اینستاگرام و یوتیوب فضای بسیاری برای کسانی دارند که میخواهند در حوزههای مختلف تولید محتوا کنند و کسبوکاری راه بیندازند.
همچنین در این شماره از کارنگ به مناسبت ۲۲ تیرماه، روز ملی فناوری اطلاعات، صفحاتی به وضعیت سیاستگذاری در حوزه فناوری اطلاعات، موانع و چالشها اختصاص یافته است. در این صفحات یادداشتها و نظراتی از حسین اسلامی، فرهاد کرمزاده، آیدین عدالت، امیرمسعود اسکوییلر، علیرضا کشاورز و حمید بابادینیا را میخوانید.
مضاف بر اینها، هشتمین شماره کارنگ شامل مطالب متنوعی است که عبارتند از:
- گزارشی از همکاری زر ماکارون با یک خردهفروش هلندی که ۱۳ هزار فروشگاه در اروپا دارد
- گفتوگو با جواد راستی، رئیس مرکز نوآوری صنایع سرگرمی اصفهان
- گفتوگو با مهدیه شاهدی که توانسته در اینستاگرام برای زیورآلاتش بازار گستردهای، از یزد تا پراگ، بیافریند
- گفتوگو با آرمین کریمی، بنیانگذار استارتاپ نبض که از هوش مصنوعی در طراحی و ساخت تجهیزات پزشکی استفاده میکند
- گفتوگو با جعفر محمدی درباره تأمین مالی جمعی در ایران و «دونگی» که کسبوکار او در این حوزه است
- گفتوگو با فاطمه درویشی، بنیانگذار استارتاپ «زعفروش» که در حوزه کشاورزی فعال است و آرزوهای بزرگی برای کسبوکار کوچکش دارد
- بررسی مشکلات صنعت چاپ و مقاومت این صنعت ۵۰۰ ساله در برابر نوآوری
- و دهها گزارش، گفتوگو و یادداشت دیگر
نگفتید چطور میشه تهیه کرد 🤔😑
سلام لطفا در سایت کارنگ به بخش اشتراک مراجعه کنید.