کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

آیا ظهور نسل جدیدی از پلتفرم‌ها در پیش است؟ / اندازه بازار شبکه‌های اجتماعی و آینده این صنعت

اندازه بازار جهانی اشتراک رسانه‌های اجتماعی از ۱۷.۰۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲ به ۲۱.۹۱ میلیارد دلار در انتهای سال ۲۰۲۳ با نرخ رشد مرکب سالانه (CAGR) ۲۸.۳ درصد خواهد رسید. جنگ روسیه و اوکراین شانس بهبود اقتصاد جهانی از همه‌گیری کووید ۱۹ را حداقل در کوتاه‌مدت مختل کرد.

جنگ بین این دو کشور به تحریم‌های اقتصادی چندین کشور، افزایش قیمت کالاها و اختلال در زنجیره تأمین منجر شده که باعث تورم در سراسر کالاها و خدمات شده و بسیاری از بازارها را در سراسر جهان تحت تأثیر قرار داده است. انتظار می‌رود اندازه بازار اشتراک رسانه‌های اجتماعی تا ۵۳.۹۷ میلیارد دلار افزایش یابد.

با این حال، بازار جهانی اشتراک رسانه‌های اجتماعی با این تحریم‌ها و تورم که بیشتر از همه در کشورهای در حال توسعه تأثیر می‌گذارد، همچنان در حال رشد است. این بازار در حال تبدیل به یکی از مهم‌ترین بخش‌های بازاریابی در سراسر جهان است و حتی بسیاری از کسب‌وکارها، برای تبلیغات خود، تمرکز خود را بیشتر به این بخش از بازار معطوف کرده‌اند.

در حال حاضر، شبکه‌های اجتماعی معروف مانند فیس‌بوک، توییتر، اینستاگرام و لینکدین، بیش از ۴.۲ میلیارد کاربر فعال دارند که این تعداد در سال‌های آینده رشد خواهد کرد. این شبکه‌های اجتماعی، با ارائه امکانات بازاریابی به کسب‌وکارها، شرکت‌ها و پروژه‌های مختلف کمک می‌کنند تا با مخاطبان خود در تعامل بیشتری باشند و از طریق تبلیغات خود، فروش‌شان را افزایش دهند.

هرچند بخش مهمی از درآمدهای شبکه‌های اجتماعی از فروش داده‌های تجمیعی کاربران است، اما ظاهراً آنها به این مدل درآمدی بسنده نکرده‌اند و حالا توییتر پس از خط‌شکنی، متا را هم به این بازی کشانده است. چیزی که از نظر برخی دلالی داده نامیده ‌می‌شود، بارها اطلاعات و حریم خصوصی کاربران را به خطر انداخته است. همه اینها نشان از یک پوست‌اندازی در این صنعت دارد و شاید زمینه‌ساز ظهور نسل جدیدی از شبکه‌های اجتماعی باشد.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/ae1o
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.