از سیاسی‌کردن رمزارزها دست بکشیم!

اندرو یانگ، نامزد سابق ریاست‌جمهوری و شهرداری نیویورک می‌گوید تضمین مقررات معقول در مورد رمزارزها بسیار حیاتی است

زمان مطالعه: 3 دقیقه

طبق گفته یانگ، طرفداران کریپتو و وب 3 باید بیشتر درگیر مشارکت سیاسی شوند تا اطمینان حاصل شود که نوآوری و رشد آنها مانعی نخواهد داشت. یانگ در سال 2020 نامزد ریاست‌جمهوری شد و سال بعد در فهرست کاندیداهای شهرداری نیویورک قرار گرفت و در اکتبر 2021 سازمان سیاسی خود را تشکیل داد.

این حزب سیاسی که به نام «حزب پیشرو» شناخته می‌شود، بر موضوعاتی مانند انتخابات مقدماتی آزاد و رأی‌دهی متمرکز است. یانگ همچنین اعلام کرده که این حزب در تلاش است تا به جریان اصلی فناوری رمزارزها کمک کند.

بر اساس نظرسنجی ماه دسامبر اندریسن هوروویتز، تقریباً از هر پنج رأی‌دهنده، چهار نفر از نامزدی حمایت می‌کنند که حامی گسترش وب 3 باشد. سیاست‌مداران در ماه‌های اخیر قوانین مربوط به رمزارزها را معرفی کرده‌اند.

یانگ اظهار می‌کند: «کاری که ما باید انجام دهیم این است که جامعه وب 3 را فعال کنیم تا به منبعی مهم برای پول، رسانه و رأی تبدیل شود که اگر یکی از اعضای کنگره رویکردی منفی داشت، در رأی‌گیری بعدی انتخاب نشود.»

حزب پیشرو هم‌اکنون به‌دنبال حمایت از نامزدهایی است که حامی رشد رمزارزها، امور مالی غیرمتمرکز و وب 3 هستند. نماینده حزب پیشرو افزود: «اصلاحات دموکراسی مسئله اصلی ماست؛ بنابراین این موضوع اهمیت بیشتری نسبت به جبهه‌گیری نامزدها دارد، در نتیجه همه حمایت‌های ما از سیاست‌مداران مبلغ این موضوع نخواهد بود.»

در ادامه به جلسه سؤال و جواب با آقای یانگ می‌پردازیم:

چه چیزی شما را در فضای رمزارزها هیجان‌زده می‌کند؟
خلق ارزش و دسترسی به فرصت‌هایی که سبب می‌شود افرادی را که به‌دنبال ایجاد یک کسب‌وکار جدید هستند، به خود جذب کنید. در این دنیای جدید، خالقان می‌توانند از ارزشی که واقعاً خلق می‌کنند، لذت ببرند. هم‌اکنون در بسیاری از موقعیت‌ها شما مجبورید با واسطه‌های زیادی از جمله گیرندگان عوارض روبه‌رو شوید، اما وب 3 این پتانسیل را دارد تا هرگونه مانع و واسطه‌ای را از بین ببرد.

برداشت شما از برخی جلسات اخیر کنگره در ارتباط با فناوری‌های بلاکچین چیست؟

از یک طرف این موضوع می‌تواند مفید باشد؛ چراکه آموزش‌هایی در این زمینه رخ می‌دهد. از سوی دیگر اما به‌دلیل آشنایی بسیار کم اعضای کنگره، ممکن است مشکلاتی رخ دهد. در این زمان بسیار مهم است برای جلوگیری از سیاسی‌شدن وب 3، هر اقدامی را انجام دهیم. با این کار می‌توانیم سبب ایجاد میلیاردها دلار ارزش و همچنین ده‌ها هزار شغل شویم.

این صنعت چگونه می‌تواند خود را در نظر مخالفان خود تغییر دهد؟
فرض کنید قرار بود در یکی از محله‌های سیاه‌پوست در اوهایو یک آزمایش رمزارزی انجام دهیم و سپس سناتور دموکرات، شرود براون، قرار بود ببیند که برخی از رأی‌دهندگانش می‌توانند به خدمات مالی دسترسی پیدا کنند یا خیر. سپس هنگامی که از او در مورد این فناوری سؤال می‌شود، دیدگاه کاملاً متفاوتی نسبت به آن دارد.

(براون در جلسه کمیته امور بانکی، مسکن و شهرسازی سنا در ماه ژوئیه گفته بود: «هیچ‌چیز دموکراتیک یا شفافی در مورد شبکه مخفی و پراکنده پول آنلاین وجود ندارد.») اینها دقیقاً مسائلی هستند که ما باید به آن بپردازیم و نشان دهیم که این فناوری می‌تواند زندگی مردم را بهبود بخشد.

شکاف حزبی در مورد رمزارزها را چگونه تفسیر می‌کنید؟
در حال حاضر دموکرات‌ها کنترل دولت را در دست دارند؛ بنابراین اگر شما یک رگولاتور یا یک مدیر در وزارت خزانه‌داری هستید، تمایل دارید تا روی وب 3 و ارزهای دیجیتال قانون‌گذاری کنید و به احتمال زیاد دیدی منفی به آن دارید.

البته در محافل جمهوری‌خواه شرایط ‌طور دیگری است و آنها تمایل بیشتری به رقابت و نوآوری دارند و چندان موافق قانون‌گذاری‌ها نیستند. اگر این موضوع هم مانند بسیاری از موضوعات دیگر به سمت سیاسی‌شدن پیش رود، به احتمال زیاد از هدف و کارایی اصلی خود دور خواهد شد.

نظر شما در مورد یک آژانس نظارتی رمزارزهای ایالات متحده چیست؟
این موضوع مانند رؤیایی است که باید به واقعیت تبدیل شود، اما من فکر می‌کنم بعید است؛ چراکه قانون‌گذاران قدرت را دوست دارند. این فناوری کاملاً نو و جدید است و سخت است که آن را در طبقه‌بندی اوراق بهادار یا ارز قرار داد. به همین دلیل به افراد متخصصی نیاز است تا قانون‌گذاری روی این فناوری را انجام دهند.

حزب پیشرو چگونه می‌خواهد خود را درگیر این موضوع کند؟
به نظر ما رمزارزها ابزار مناسبی برای خلق ارزش هستند و امیدواریم در جریان‌سازی این فناوری مؤثر باشیم. من فکر می‌کنم افرادی که در فضای رمزارزها فعال هستند، به ایدئولوژی خاصی وابسته نیستند و فقط می‌خواهند دنیا به جای بهتری تبدیل شود. در حال حاضر حزبی وجود ندارد که نماینده آن باشد و من می‌خواهم حزب پیشرو این نقش را ایفا کند.

ما باید سریع‌تر عمل کنیم؛ زیرا ممکن است قوانینی وضع شوند که جلوی توسعه این صنعت تریلیون دلاری را بگیرند. من درک می‌کنم فعالان این زمینه از سیاست متنفر هستند، اما بهتر است بیایند تا برای برنده‌شدن در این بازی حاضر باشند.

آیا فکر می‌کنید دوباره کاندیدا شوید؟
در حال حاضر بر انجام کاری که در مقابلم است، متمرکز هستم و سعی می‌کنم تا جایی که می‌توانم ایجاد یا حفظ ارزش کنم. این کار شامل حفظ پتانسیل این فناوری‌ها برای بهبود شرایط انسانی هم می‌شود.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/r767
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.