کارنگ رسانه اقتصاد نوآوری است. رسانهای که نسخه چاپی آن هر هفته شنبهها منتشر میشود و وبسایت و شبکههای اجتماعیاش هر ساعت، اخبار و تحولات این بخش از اقتصاد را پوشش میدهند. در کارنگ ما تلاش داریم کسبوکارهای نوآور ایرانی، استارتاپها، شرکتهای دانشبنیان و دیگر کسبوکارها کوچک و بزرگی که در بخشهای مختلف اقتصاد نوآوری در حال ارائه محصول و خدمت هستند را مورد بررسی قرار دهیم و از آینده صنعت، تولید، خدمات و دیگر بخشهای اقتصاد بگوییم. کارنگ رسانهای متعلق به بخش خصوصی ایران است.
ریکاردو لاگوریو، فودژورنالیست ایتالیایی، در پنل «آیا سالمخوری فقط یک ژست قشنگ است؟» درباره نوآوری در صنعت غذا توضیح داد: «در اتحادیه اروپا ۶۰درصد مصرفکنندگان بهصورت فعال سعی میکنند غذای سالم مصرف کنند. ایجاد تعادل در رژیم غذایی و سبک زندگی منجر به رشد صنعت مواد غذایی سالم میشود. قیمت مواد غذایی ارگانیک ۲۵ تا ۳۰درصد بالاتر از مواد غذایی رایج است. نسل هزاره عادات غذایی سالمتری دارد و تمایل بیشتری به گزینش مواد غذایی ارگانیک و بدون مواد نگهدارنده دارد.»
او با اشاره به اینکه آن دسته از مواد غذایی که دارای برچسب بدون گلوتن هستند، باعث لاغری نمیشوند و این نوع تبلیغات دروغین و ترفندی برای فروش هستند، اظهار کرد: «تولید بسیاری از مواد غذایی باعث تخریب محیط زیست میشوند، اما این تخریب به اندازه سفرهای هوایی نیست. گاز متان تولیدشده در دامداریها بسیار کمتر از صنایع دیگر است. تولید گیاهان و دامها با شدت فعلی باید متوقف و سقف آن براساس نیاز مشخص شود.»
این فودژورنالیست ایتالیایی با بیان اینکه مصرف سبزیجات و میوهجات ارتباط مستقیمی با میزان درآمد دارد، گفت: «آمارها نشان میدهد مصرف سبزیجات و میوهجات در میان قشر تحصیلکرده افزایش داشته است. آنچه به سر سفره خود میآوریم باید در کشور خودمان کاشت و برداشت شده باشد. فرانسه بیشترین میزان مصرف کود نیتروژنی و اسپانیا بیشترین میزان مصرف کود فسفر را دارد. هلند بیشترین میزان مصرف مواد غذایی ارگانیک در ازای هر نفر را دارد، اما سالانه ۱۲۴ کیلو کود در هر هکتار زمین کشاورزی مصرف میکند. از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰ در اتحادیه اروپا مصرف کود شیمیایی نسبت به زمین زیرکشت ۹.۴ درصد افزایش داشته است.»