کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

بدترین شغل: کار در خرده‌فروشی

داده‌های جدید ایالات متحده

بر اساس مطالعه اخیر «یو اس نیوز اند ورد ریپورت» که ۱۹۰ شغل را بر اساس رتبه بهترین مشاغل امروز در ایالات متحده رتبه‌بندی کرده، کار در خرده‌فروشی در پایین‌ترین سطح قرار دارد. تحلیلگر بلومبرگ این بخش را به دلیل موقعیت‌هایی که از نظر حقوق، بازار کار و پتانسیل رشد آتی در رتبه‌های پایین قرار دارد، بدترین بخش برای کار می‌داند.

صندوق‌داران فروشگاه در رتبه دوم بدترین جایگاه قرار گرفتند. طبق گزارش ایندید، صندوقدارها به طور متوسط حدود ۱۴.۵۲ دلار در ساعت درآمد دارند. مطالعات نشان می‌دهد که یک خانواده چهار نفره که هر دو بزرگسال در آن مشغول به کار هستند، به حدود ۲۴ دلار در ساعت – قبل از کسر مالیات – نیاز دارند.

گزارش هاروارد بیزینس ریویو دلایلی را برای سخت و چالش‌برانگیز بودن یک محیط شغلی مطرح می‌کند. کار در محیط‌های مطرح‌شده، فرایند رشد و تغییر را برای اقشار کم درآمد و دست‌کم گرفته‌شده دشوار می‌کند.

سریع و سست: به شرکت‌هایی گفته می‌شود که کارمندان بدون تجربه زیادی را وارد می‌کنند و سریعاً آنها را ارتقا می‌دهند، اما روی آموزش سرمایه‌گذاری نمی‌کنند و در نهایت کارمندان به‌سرعت از آنجا خارج می‌شوند.

سوخت‌و‌ساز: شرکت‌هایی که فرصتی برای پیشرفت یا آموزش مهارت‌ها فراهم نمی‌کنند و کارمندان را به ترک سریع ترغیب می‌کنند.

ارزش افزوده کم: مشاغلی که در آن کارکنان نه در نقش خود و نه در نقشی که در شغل بعدی خود خواهند داشت، پیشرفتی نمی‌کنند. بنابراین از یک شغل ابتدایی در یک خرده‌فروشی به شغل ابتدایی دیگری در حوزه دیگری مشغول می‌شوند.

پنج گزینه اول فهرست رتبه‌بندی مشاغل، موقعیت‌هایی در بخش‌های فناوری و مراقبت‌های بهداشتی از جمله توسعه‌دهنده نرم‌افزار، تحلیلگر امنیت اطلاعات، پرستار، مدیر خدمات پزشکی و بهداشتی و دستیار پزشک هستند.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/7h0z
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.